Ak vás náhodou mrzelo, že motoristi v USA dostali ostrú Corollu s výkonom 305 koní a Európe ostal „len“ Yaris naladený na 261 koní, čoskoro možno nebude. Japonský Golf s prívlastkom GR sa k nám síce nedostane, jeho ešte ostrejší trojvalec s objemom 1,6 litra by však mohol. Pod kapotou menšieho modelu.

Toyota túto informáciu oficiálne zatiaľ nerozširuje, vývojové práce na takomto aute však pre britský týždenník Autocar potvrdil hlavný šéf vývojového oddelenia Gazoo Racing Naoyuki Sakamoto.

Najsilnejšie prevedenie pravdepodobne ponesie označenie Morizo Edition, čo je rovnaké meno, ktoré dostala aj špeciálna verzia Toyoty GR Corolla. Bola predstavená dva mesiace po odhalení štandardného auta, pre Spojené štáty je určených len 200 kusov a v jej konštrukcii je niekoľko zaujímavostí, ktoré stoja za pozornosť.

Morizo (čo je pretekárska prezývka najvyššieho šéfa automobilky, Akia Toyody) má síce identických 305 koní, ale konštruktéri ešte navýšili maximálny krútiaci moment z 370 na rovných 400 newtonmetrov. Práve táto najsilnejšia verzia motora by sa mala dostať do Yarisu a dokonca i s novým šesťstupňovým manuálom.

Dôvodov na výmenu prevodovky je hneď niekoľko. Tým primárnym je fakt, že práve tento kus techniky je považovaný za najslabšiu časť rýchleho Yarisu, navyše nová skriňa má kvôli lepšej akcelerácii skrátený prvý, druhý a tretí stupeň, takže chystanému autu to môže po dynamickej stránke len prospieť.

Kým súčasný model má 261 koní, 360 newtonmetrov a na stovku zrýchli za 5,5 sekundy, GR Yaris Morizo Edition by mal byť schopný akcelerovať z miesta na 100 km/h odhadom za 4,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť sa zvýši z 230 na odhadovaných 250 kilometrov za hodinu.

Ak sa novinka nechá inšpirovať aj ostatnými zmenami, malá Toyota sa zbaví zadných sedadiel a na miesto nich pribudne zadná rozpera. V Corolle Morizo je jedna medzi horným uložením zadných tlmičov, druhá ešte mohutnejšia nahradila zadnú lavicu, pričom majitelia si môžu k nej pripojiť viacbodové bezpečnostné pásy, keďže auto má okrem iného aj lepšie tvarované športové sedačky s otvormi v operadlách.

Samozrejmosťou je upravený podvozok, presnejšie povedané, vrcholná Corolla má v porovnaní so sériovou GR ešte lepšie jednoplášťové tlmiče a ďalšie výstuhy pomocných rámov a uloženia náprav. Mimochodom, vychádza z GR Corolly Circuit Edition, ktorá má napríklad karbónovú strechu, 18-palcové širšie kované disky od Gazoo Racing a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmerom 245/40 ZR18.

Kedy by sa GR Yaris Morizo Edition mohla dostať do výroby, momentálne netušíme. Automobilka médiám neposkytla žiadne informácie a navyše nie ani potvrdené, že má model zelenú. S ohľadom na spôsob, akým Akio Toyoda vedie Toyota, ale príliš nepochybujeme o tom, že by auto mohlo skončiť vo fáze príprav.

zdroj: Autocar