Toyota, presnaň už naťahovať termíny a prines nám kupé, ktoré nebude stáť viac než 25 000 €!

Za seba musím povedať, že koncept II sa mi tvarovo páči ešte viac. Je agresívnejší a ešte dynamickejší. A to už z jednotky sme boli v redakcii dosť na mäkko. Mnohé prvky II-ky síce hraničia s aftermarketovými úpravami a modifikáciami, ale nemám s tým problém. Som rád, že dizajnéri Toyoty majú odvahu a tvarujú svoje nádejné kupé tak, ako by si to dnes dovolil naozaj len drobný výrobca, alebo úpravca. Paráda!

Toyota FT-86 II Koncept

Toyota FT-86 II Koncept

Čo však už ozaj nemusíme, je to vodenie za nos. Neviem, či sa Toyota pri vývoji tohto kupé potýka s nejakými technickými komplikáciami, alebo v manažmente je stále silná skupina tých, ktorí sú proti jej produkcii... Každopádne rozruch okolo je už neadekvátny stavu vývoja. Presnejšie, všetci z toho máme ten pocit. Neznamená to však, že chlapci vo vývoji spia. Práve naopak. Toyota nám na 64. IAA autosalóne Frankfurt verejne sľúbila, že sériovú verziu tohto športiaku predstaví na domácom autosalóne v Tokiu 30. novembra.

Toyota FT-86 II koncept je agresívnejší než predchodca

Toyota FT-86 II koncept je agresívnejší než predchodca

Ak Toyota FT-86 vašej pozornosti "náhodou" unikla, pozrite si súhrn nasledovných faktov:


Slávnu históriu športiakov Toyota si koncept FT-86 II uctieva prostredníctvom dlhej nízkej kapoty, vysokých spojlerov a dozadu umiestnenej kabíny. Dynamická sila konceptu oznamuje ako má vyzerať konečný dizajn nového športiaku značky Toyota.


Koncept je orientovaný na vodiča a navrhnutý tak, aby priniesol skutočnú radosť z jazdy vďaka presným, okamžitým reakciám aj na tie najmenšie stlačenia plynového pedálu či korekcie volantom. Určený pre tých, pre ktorých je jazda vášňou, nie nutnosťou. Dizajn konceptu, ktorý európske vývojové centrum spoločnosti Toyota – ED2 nazvalo „funkčná krása“, skrýva odvážnu a širokú formu, ktorá bola vytvorená výhradne prostredníctvom funkcií a aerodynamiky inšpirovanej technológiami z F1.

FT-86 II má nízky aerodynamický skelet. Vyznačuje sa svalnatou karosériou, ktorá bola navrhnutá tak, aby bola čo najkompaktnejšia. Má dlhý rázvor s hodnotou 2 570 mm. Dĺžka konceptu je 4 235 mm, šírka 1 795 mm a výška iba 1 270 mm. Vracia sa ku športovým koreňom Toyoty. Namiesto toho, aby mu výkon dodával ťažký motor s veľkým objemom, kombinuje vysokootáčkový benzínový motor boxer a 6-stupňovú manuálnu prevodovku s kompaktnými rozmermi, nízkou hmotnosťou a nízkym ťažiskom. Tak dosahuje vynikajúci pomer výkonu a hmotnosti.


Pohonná jednotka aj poloha vodiča boli umiestnené čo najnižšie a čo najďalej dozadu. Tak optimalizovali vyváženie hmotnosti pre skvelé jazdné vlastnosti, stabilitu pri vysokých rýchlostiach a dynamickú agilitu. V spojení s motorom uloženým vpredu a pohonom zadných kolies má koncept FT-86 II živý a dostupný výkon, očarujúce a ľahko využiteľné dynamické schopnosti a prináša maximálne potešenie z jazdy. Snáď to všetko bude pretavené v realitu, nie len naše zbožné želania a výrobcové sľuby. Predpoklady na to sú...