Kľúčovým prvkom dvojdverového športového modelu FT-Se je nová elektrická platforma. Toyota o nej tvrdí, že je mimoriadne dôležitá pretože, že ponesie nové akumulátory s vysokou energetickou hustotou, ale navyše sa konštruktérom podarilo jednotlivé články navrhnúť tak, aby celé teleso batérie malo výšku len 100 milimetrov.

To je o 5 centimetrov menej ako v prípade sériového elektrického crossoveru bZ4X a podľa Toyoty zároveň cesta k tomu, aby nová generácia elektromobilov mohla mať klasické proporcie, ako bežné modely so spaľovacími motormi.

Nové lítiovo-iónové batérie nazvané Performance Toyota uvedie na trh v roku 2026, najväčšie pakety by mali autám poskytnúť dojazd 800 kilometrov, pričom výrobné náklady majú klesnúť o 40 percent.

Modularitu novej platformy podčiarkuje tiež fakt, že okrem nízkeho kompaktného športového kupé FT-Se sú na rovnakých základoch postavené aj ďalšie koncepty Toyoty a Lexusu vystavené v rámci Japan Mobility Show, ku ktorým sa ešte dostaneme, ide však o výrazne väčšie crossovery.

Súčasťou chystaných elektromobilov Toyoty má byť tiež nová softwarová platforma nazvaná Arena, ktorá automobilke uľahčí priebežné aktualizácie na trh uvedených modelov, iné detaily ale zatiaľ nepoznáme.

Dizajn FT-Se komentovať asi nemusíme, predstaví sa vám v galérii, radi by sme však upozornili na interiér. Zaujímavou a nevidenou novinkou sú dva displeje po stranách volantu, ktoré pripomínajú mobilné telefóny na konzolách. Že nejde len o výstrel pre športové kupé dokazuje skutočnosť, že rovnako sú riešené pracoviská vodiča v konceptoch Lexusu (LF-ZC a LF-ZL) i druhej štúdii Toyoty – FT-3e.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Toyota