Existujú samozrejme aj výnimky, keď si ale niekto vyberá nové auto, väčšinou by ho chcel mať v tej najlepšej možnej verzii, alebo inak povedané – v plnej výbave. Samozrejme ideálne predstavy zákazníkov sa s realitou kvôli obmedzenému rozpočtu často rozchádzajú, poďme sa ale tentoraz pozrieť práve na tie odchýlky.

Áno, vo svete sa stále nájdu motoristi, ktorí komfortné prvky vo svojom aute z rôznych dôvodov nechcú alebo nepotrebujú a nemusí to byť vždy len otázkou financií. Háčik je akurát v tom, že v dnešnej dobe nájdete len veľmi málo áut, ktoré by nemali aspoň manuálnu klimatizáciu, rádio či asistenčné systémy, ktoré sú v tejto chvíli kvôli predpisom povinné. O to viac môže byť ťažšie nájsť takéto vozidlo, ak pokukujete po nejakom športovom kúsku, ktorý chcete ďalej upravovať. Toyota však má riešenie.

Nemá ani rádio

Ak patríte ku skupinke absolútnych puristov, ktorým má auto slúžiť len pre potešenie z jazdy, prevetráte ho len cez víkendy na okruhu či okreskách, alebo si ho chcete upraviť podľa svojich predstáv, Toyota GR86 RC môže byť tým pravým vozidlom pre vás. 

Ide totiž o absolútne základnú verziu toho modelu, ktorá je oholená takmer na kosť. Zliatinové disky? Zabudnite! GR86 RC jazdí na šestnásťpalcových plecháčoch. Márne by ste tiež hľadali nejaký infotainment, rádio či dokonca reproduktory. Kožené čalúnenie je takisto prebytočný luxus a prekvapiť vás môžu i chýbajúce koncovky výfuku. V zadnom nárazníku zívajú prázdnotou dva veľké výrezy. Dôvod?

Ten je v zásade veľmi jednoduchý. Ak chcete mať z novej GR86 skutočný pretekársky špeciál, pravdepodobne by ste z neho aj tak odstránili väčšinu nepotrebných komponentov a nahradili ich športovými doplnkami, ktorých je v Japonsku, Spojených štátoch i v iných častiach sveta nepreberné množstvo.

Hovoríme samozrejme o kolesách, tlmičoch, pružinách, výfukovom systéme, sedadlách a hromade ďalších vecí, ktoré špecializované firmy zamerané na úpravy, ale pochopiteľne i súkromníci demontujú v podstate okamžite a nahradzujú ich nastaviteľným podvozkom, odľahčenými kovanými diskami, väčšími brzdami alebo ladeným výfukom. Môžeme tomu hovoriť samozrejme aj tuning, nepredstavujte si ho ale v tej najhoršej garážovej podobe. Toyota vám síce predá auto oholené až na kosť, ale len preto, aby ste si vzápätí sadli k jej katalógu továrenských doplnkov športovej divízie TRD a utratili majland. A v takom prípade budete oveľa radšej, keď do regálu zahodíte namiesto drahých hliníkových diskov lacné plecháče.

Koľko si automobilka za RC účtuje? Podľa japonského cenníka stojí 2 799 000 yenov, v prepočte 21 350 eur, čo je takmer o 2000 eur menej v porovnaní s najlacnejšou „tradičnou“ verziou GR86. A to vám vo výbave ostáva klimatizácia i okná v elektrike. Ako mnoho iných vecí v živote má však aj táto ponuka svoj háčik. Bude dostupná len na domácom trhu a nepredpokladáme, že by sa mohla objaviť v Európe.

Zdroj, foto: Toyota