Yaris Cross GR Sport postavený na platforme GA-B prešiel podobnými úpravami, ako svojho času štandardný hatchback Yaris. Toyota hovorí, že jej technici odlišne naladili odpruženie a tým „zlepšili reakcie v riadení, potlačili náklony a zvýšili priľnavosť“.

Samozrejme radi by sme vám potvrdili, čo všetko je na podvozku tohto auta inak, to by ale automobilka nesmela byť taká skúpa na slovo, pretože nič viac vlastne už neprezradila. Z uvedeného hádame, že konštruktéri minimálne vymenili pôvodné pružiny za tuhšie, ale či k nim prihodila aj tvrdšie silentbloky alebo tlmiče s prepracovanou charakteristikou, to môžeme zatiaľ len cucať z prsta.

Pokiaľ ide o pohon, prevedenie GR Sport bude mať podľa všetkého pod kapotou výlučne hybridnú techniku spojenú s automatom e-CVT. Čo je asi trochu škoda. Jedna-päťka s manuálom a výkonom 125 koní síce nesľubuje za volantom gejzíry adrenalínu, ale asi by to bola predsa len o trochu záživnejšia jazda ako s benzínom naladeným na 88 koní a systémovým výkonom 116 koní, ktoré ponúka 1.5 Hybrid.

Toyota pripomína, že Yaris Cross GR Sport predstavuje jednu z najvyšších výbavových línií po boku verzie Executive, takže v sériovej výbave novinky nájdete napríklad dvojzónovú automatickú klimatizáciu, vyhrievanie predných sedadiel či tmavšie tónovanie zadných okien.

Zvonku bude auto rozpoznateľné v prvom rade podľa prídavných štítkov GR Sport, ale súčasťou výbavy sú tiež špecifické 18-palcové disky s brúseným povrchom, napodobenina difúzora pod zadným nárazníkom, iná mriežka chladiča a objednať si môžete tiež nový sivý odtieň laku Dynamic, ktorý vám Toyota nakombinuje s čiernou strechou.

Cena Toyoty Yaris Cross GR Sport v tejto chvíli známa nie je, dlho by ste však na ňu čakať nemali. Automobilka potvrdila, že predaj odštartuje už na jeseň tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Toyota