Covid-19 je pre Toyotu dôvod pre urýchlenie zmien

Celosvetové ohrozenie životov, ale aj ekonomiky a tradičného spôsobu života, vníma Toyota ako vhodnú príležitosť urýchliť zmeny, na ktorých aj tak pracovali. Covid-19 teda bude pre Toyotu katalyzátor zmien. Prezident tejto spoločnosti Akio Toyoda doslova povedal:"Náš biznis sa musí posunúť za obzor výroby áut k produkcii šťastia pre všetkých". Akokoľvek úsmevne to môže znieť, až mimo súvisu s produkciou áut, je to správne. Toyota od budúceho roka už nechce byť len automobilkou. Chce byť spoločnosť, ktorá rieši mobilitu ľudí komplexne. A nie len tú. 

Pohľad na upravenú platformu TGNA pre EV pohon


Zákazník na prvom mieste už nestačí. Treba myslieť komplexnejšie

Pre Toyotu odjakživa platil prístup, v ktorom je zákazník na prvom mieste. Teraz treba ísť oveľa ďalej a robiť veci, ktoré budú silným príspevkom pre blaho komunity a celej spoloćnosti. A to prináša výzvy. Predošlou bolo zvýšenie trhového podielu v Európe. Podarilo sa. Ešte v roku 2019 za rok podarilo predať takmer 1,1 milióna áut, čo je trhový podiel 5,3 %. Prepad predajov v tomto roku je zrejmý. Odhaduje sa, že padne takmer o štvrtinu. Pred začiatkom 4. kvartálu to bolo 22 %. Toyota však klesla len o 10 % na 975 tisíc áut. To znamená, že získala väčší trhový podiel a padla menej ako konkurenti. To je pre značku pozitívna správa v mori negatívnych správ a dopadov. A pre ľudí v nej ešte viac fakt, že pre koronu Toyota neprepustila jediného zamestnanca. Súčasťou expanzie Toyoty v Európe je kompletné prebratie povodne pôvodne multibrandovej fabriky v Čechách. Budú v nej vyrábať nový Yaris, ktorý stojí na novej platforme TGNA. Akvizícia fabriky prišla práve včas, pretože objednávky na to autíčko prekročili všetky doterajšie rekordy a očakávania.

Chcú znížiť emisný mix o 10 %

Znížiť emisie portfólia ponúkaných áut o 10 % je veľmi veľká výzva. Pri milióne predávaných áut ročne sa to nedá dorovnať predajom niekoľkých stoviek či tisícok nízko-emisných, či "bezemisných" áut. Ak ste zvedaví, ako to chcú dosiahnuť, Toyota má na to jedno slovo - elektrifikácia. Sú priekopníkom hybridného pohonu už od čias, keď tomu ešte nik neveril. Keď v roku 1997 prišiel typ Prius, bol jediným hybridom na svete. Dnes má viac než tristo konkurentov. S príchodom nového roka hybridný pohon dajú do dvoch nových segmentov. Do Európy príde hybridné luxusné 7-miestne SUV Toyota Highlander vybavený 4. generáciou tohto zmiešaného pohonu. O pár mesiacov neskôr začnú ponúkať aj atraktívny hybridný model Toyota Yaris Cross. Už dnes predáva Toyota v Európe 60% svojich áut a až 96 % Lexusov s hybridným pohonom. Markétéri značky odhadujú, že ponuka hybridov a plug-in hybridov do roku 2025 vzrastie 6-násobne. Aj vďaka dobrému odhadu vývoja na trhu Toyota ani pre Covid-19 nemusela zmeniť pôvodný plán z januára 2020. Ten má za cieľ posunúť značku na 6,5 % podiel v EÚ, čo znamená 1,4 milióna predaných áut.

60 elektrifikovaných áut do roku 2025. Potom chce Toyota dokonca aktívne meniť životné prostredie na lepšie

Z tohto veľkého počtu noviniek bude 10 tzv. áut s nulovými emisiami. Pôjde o plne elektrické autá poháňané akumulátormi a niekoľko áut s pohonom palivovými článkami. Vedenie značky si uvedomuje, ako už dnes naša planéta trpí. Ako sa mení počasie, topia ľadovce, letá majú často neznesiteľné horúčavy, neuhasiteľné požiare sú už pravidelnou súčasťou našich správ a pre mnohých aj ich životov. Na základe toho všetkého sa EÚ rozhodla sprísniť emisné limity pre dopravu so znížením nie o 37,5% ale až o 50% do roku 2030. Toyota je rovnako ambiciózna, tvrdí, že sa to dá a verí si, že to zvládne. Chce nemalou mierou prispieť k ešte ambicióznejšiemu projektu, ktorý chce do roku 2050 urobiť Európu ekologicky neutrálnou. A neverili by ste, ale ani tu sa ambície Toyoty nekončia. Aby mohli prinášať štastie, byť len ekologicky neutrálny nestačí. Chcú pomôcť zrýchliť návrat obyvateľnej planéy a aktívne pomáhať meniť životné prostredie k lepšiemu.

zdroj: TOYOTA KENSHIKI Forum