Ako môžu čerpacie stanice prilákať stále dostatok zákazníkov aj v čase po zákaze nových spaľovacích motorov? Firmy sa musia zamyslieť. Napríklad zahraničná sieť čerpačiek Aral sa rozhodla pre dva spôsoby: viac nabíjacích staníc a rozšírenie spolupráce s potravinovým reťazcom Rewe. Šéf Aralu Achim Bothe vysvetlil, že "od roku 2019 klesla spotreba paliva v Nemecku približne o osem percent". A s blížiacim sa koncom spaľovacích motorov, ako ich dnes poznáme, sa tento trend v najbližších rokoch zrejme ešte zintenzívni.

Aral preto míňa veľa peňazí, aby svoje čerpacie stanice prispôsobil budúcnosti. Nie je však jediným prevádzkovateľom čerpačiek, ktorý mení svoj koncept. Shell v Nemecku sa tiež čoraz viac zameriava na elektrickú mobilitu a dokonca ide ešte o krok ďalej, píše portál Chip.de.

V mestách majú vzniknúť takzvané centrá mobility špeciálne pre elektrické autá. To už pritom budú len nabíjacie stanice a žiadne klasické čerpačky. Čo sa týka ponuky pre kamíony, Shell chce rozšíriť svoj sortiment aj o bio skvapalnený zemný plyn a vodík pre ťažkú ​​dopravu.

Kde budeme nabíjať autá?

Otázkou však samozrejme je, či samotná prestavba na nabíjacie stanice dokáže zachrániť čerpacie stanice v Nemecku. Len približne 20 percent všetkých nabíjaní prebieha na verejných nabíjacích staniciach. Navyše pokiaľ ide o ponuku nabíjačiek, dodávatelia elektriny majú často náskok.

Nádej teda spočíva v rozšírení ponuky na čerpačkách o sortiment potravín či iné výrobky vyhľadávané nakupujúcimi. Čerpacie stanice majú tú výhodu, že majú často otvorené do neskorého večera, čo oceňujú mnohí zákazníci.

Zdroj: chip.de