Rozlúčili ste sa s Giuliou, odvodeným SUV i vrcholnými „zelenými štvorlístkami“? Nie ste sami. Tieto autá mali pomaly končiť a odísť do zaslúženého dôchodku, nadsluhujú totiž už pekných pár rokov. Sedan sa vyrába od 2016, Stelvio dorazilo len o rok neskôr a obe autá majú za sebou niekoľko menších modernizácií.
Že sa blíži ich čas, naznačovali tiež správy z Alfy Romeo či obrázky nástupcov, ktoré sa začali objavovať na internete. Nakoniec je ale všetko inak.
Vydržia ešte dva roky
Britský Autocar s odvolaním na svoje zdroje zistil, že Giulia a ani Stelvio v skutočnosti nekončia. Koncern Stellantis naopak predĺži ich životný cyklus o ďalšie dva roky, takže oba modely odídu zo scény až v roku 2027. A to platí aj pre odvodené športové verzie Quadrifoglio so šesťvalcovými motormi s výkonom 520 koní.
Či je to dobrá alebo zlá správa, záleží samozrejme na tom, ako sa na súčasné autá dívate. Nepochybujeme ale, že časť zákazníkov či potenciálnej klientely bude sklamaná, že Alfa bude ešte dva roky predávať staré modely a odloží premiéru nástupcov.
Podobné problémy ako v Porsche
Presne to je totiž dôvod zachovania Giulie a Stelvia v ponuke. Nové generácie mali byť pôvodne len elektrické a SUV sa malo postaviť už známym konkurentom, ako je Porsche Macan Electric či Alpine A390.
Problém je samozrejme v slabnúcom dopyte po luxusných elektrických modeloch, ktorý automobilky donútil prehodnotiť plány. Porsche aktuálne hľadá možnosti, ako dostať do elektrickej platformy Macanu spaľovacie motory a rovnako je na tom tiež Stellantis, ktorý síce má v rukách dostupnú techniku, len ju ešte zjavne nemá pre Alfy Romeo hotovú.
Možností je viac
Nové Stelvio je založené na novej multi-energetickej platforme STLA Large, ktorú okrem iného využíva tiež Dodge Charger. Ten je k dispozícii so (zatiaľ neúspešným) elektrickým pohonom alebo konvenčným trojlitrovým radovým šesťvalcom, takže Alfa v zásade má kam siahnuť. Nie je ale jasné, či chcú Taliani použiť toto isté riešenie, elektrifikovať americký agregát Hurricane alebo dajú prednosť prepracovaniu súčasného motora 2.9 V6.
Ešte donedávna sme si mysleli, že úpravy súčasných spaľovacích agregátov tak, aby plnili chystanú emisnú normu Euro 7 a ďalšie nové predpisy budú pre Stellantis príliš drahé, najnovšie informácie ale túto úvahu popierajú. Autocar tvrdí, že Giulia i Stelvio budú ďalšie dva roky dostupné s dvojlitrom naladeným na 280 koní i spomínaným šesťvalcom, ktorého výroba by sa mala obnoviť v apríli 2026. V tejto chvíli nie je jasné, akými úpravami museli motory prejsť, ale z dostupných informácií sa zdá, že by mali byť v zásade rovnaké.
zdroj: Autocar