Začnime teda praktickosťou nového kombi. Rázvor oproti predchodcovi predĺžili o 66 mm, čo pozitívne pocítia najmä zadní pasažieri. Dĺžkový priestor pre ich nohy sa totiž zväčšil z 903 mm na 941 mm, teda takmer o 4 centimetre. Čo sa týka batožinového priestoru, ten ponúka základný objem 611 litrov, ktorý sa pri sklopení zadných sedadiel zväčší až na 1 642 litrov. Zároveň je kombi Golf R po prvýkrát k dispozícii aj s voliteľným ťažným zariadením, ktoré umožňuje ťahať príves až do hmotnosti 1,9 tony. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pod kapotou žiadne prekvapenie

Ani sa nedalo očakávať, že by kombi dostalo iný motor ako klasický Golf R. Pod kapotou teda drieme 2,0-litrový preplňovaný 4-valec, ktorý dodáva výkon 235 kW (320 k), čo je mimochodom o 14 kW (20 k) viac ako mal predchodca, a 420 Nm, kde tiež môžeme badať nárast o 20 Nm. Hnacia sila sa zároveň prenáša cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku na všetky štyri kolesá, o čo sa stará pohon všetkých kolies 4Motion. Ten okrem iného disponuje aj torque-vectoringom a krútiaci moment rozdeľuje nielen medzi prednú a zadnú nápravu, ale aj medzi jednotlivé zadné kolesá. Okrem toho profituje aj z elektronických uzávierok diferenciálu (XDS) a adaptívnej kontroly podvozku (DCC). 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

S výnimkou klasických jazdných režimov Comfort a Sport ponúka auto aj režimy Race a Individual. No a v príplatkovom balíku R Performance sú dokonca k dispozícii módy Drift a Special. Prvý menovaný asi nemusím bližšie popisovať, no druhý režim Special je v podstate mód na Nürburgring, ktorý nakonfiguruje všetky kľúčové parametre pre náročné pretekárske trate. Určite vás však zaujímajú aj dynamické parametre auta. Z 0 na 100 km/h to kombi zvládne za 4,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Ak si však zakúpite vyššie spomenutý balík R Performance, dostanete k maximálke plus 20 km/h navyše, teda 270. 

Aká je cena? 

VW Golf R ako hatchback sa začína na domácom nemeckom trhu na sume 49 400 €. Ako to však býva zvykom, za viac sa pripláca a verzia Variant je preto o niečo drahšia. Objednať si ju môžete od 8. 7. 2021 s cenou od 51 585 €. To z nového Golfu R Variant robí najdrahší sériový Golf v histórii.

Zdroj, foto, video: Volkswagen