Investícia koncernu VW do vývoja elektromobilov a softvéru sa vyšplhá na závratných 180 miliárd eur. Nie, nie je to preklep. Nemecký koncern skutočne rozbije prasiatko a do roku 2027 investuje do elektrickej mobility túto neuveriteľnú čiastku. Pre porovnanie, podľa zákona o štátnom rozpočte č. 526/2022 predstavuje ročný rozpočet SR (respektíve výdavky štátneho rozpočtu) v roku 2023 „len“ 35 miliárd eur. VW tak vrazí do batériových vozidiel viac ako jeho päťnásobok. 

Elektrifikáciou vpred

Poďme si túto sumu trošku rozmeniť na drobné. Až 68 % zo spomínaných 180 miliárd eur, teda 122,4 miliardy, pôjde na „digitalizáciu a elektrifikáciu“. Svoje percento dostane tiež rozšírenie aktivít na severoamerickom trhu, keďže od roku 2026 naň vstúpi staronová značka Scout. Produkcia bude prebiehať v Južnej Karolíne, pričom jej ročný objem bude predstavovať viac ako 200 tisíc áut. Ďalšia časť tejto megainvestície, konkrétne 15 miliárd eur, pôjde na postavenie závodov, v ktorých bude VW v spolupráci so spoločnosťou PowerCo vyrábať batériové články. Automobilka to s elektromobilitou myslí vážne a chce, aby do 2025 tvorili elektrické vozidlá 20 % jej globálnych predajov. 

Aby sme nezabudli, spaľovacie motory ostanú aj naďalej v ponuke, teda aspoň zatiaľ. Investície na ich vývoj sa budú do roku 2025 dokonca navyšovať, avšak následne bude týmto smerom prúdiť menej a menej financií. 

Mimochodom, určite stojí za zmienku, že Škoda aktuálne preberá zodpovednosť za vývoj všetkých (teda aj preplňovaných) motorov radu EA 211 v rámci koncernu VW. Daný rad agregátov prišiel v roku 2011 a vyznačuje sa vysokou mierou variability. Nájdeme v ňom troj i štvorvalce, s objemom od 1,0 do 1,6 litra a rôznym výkonom. Využitie je pomerne rozsiahle a tieto motory nájdete hneď v niekoľkých modelových radoch značiek Škoda, VW, Audi, Seat či Cupra.