Zmena loga nebýva nikdy jednoduchá. Nejde totiž len o samotný dizajnérsky návrh, ktorý by mal ctiť tradície, byť na prvý pohľad jasne identifikovateľný a zároveň pôsobiť moderne, ale aj jeho hromadné výmeny v rámci celej výrobnej, predajnej aj servisnej štruktúry. Zmena každého detailu tak vychádza fabriku poriadne draho. Napriek tomu Volkswagen neváhal a s príchodom prvého „plnohodnotného“ elektromobilu ID.3 predstavil aj svoju novú identitu.

Automobilka hneď predstavila niekoľko jeho farebných kombinácií.

Nové dvojrozmerné logo pôsobí jednoduchšie a modernejšie.

Dvojrozmerné razí trend. A bude svietiť

Priaznivcov efektných trojrozmerných znakov novinka asi sklame, Volkswagen totiž ide proti prúdu a svoje doterajšie 3-priestorové logo naopak zjednodušil. Ubral mu priestorovosť a urobil ho ploché ako displej moderného smartfónu. Výrazné zjednodušenie pôsobí vzdušnejšie, modernejšie a má byť vyjadrením kladného postoja automobilky k novým trendom. Je pripravených niekoľko farebných variácií, pričom na vozidlách aj samotných predajniach by sme mali vídavať kontrastný znak s bielym „W“ na tmavomodrom pozadí. Na čo budú slúžiť ostatné odtiene zatiaľ nie je presne známe, automobilka si však týmto prelomovým krokom otvorila rad možností, ako opticky odlišovať jednotlivé sekcie svojich aktivít. Ploché logo sa zároveň v plnej krásne dokáže zobraziť na akomkoľvek displeji, nie je teda vylúčené, že sa v blízkej budúcnosti ukáže aj na veľkoplošných displejoch priamo na autách (namiesto masky chladiča). Podobnou cestou sa koniec koncov vydala aj Honda, ktorá chce na digitálnej maske dokonca zobrazovať informácie pre okolie. V svetle týchto skutočností dostáva nové „digitálne“ logo Volkswagenu úplne iný rozmer. Fabrika zároveň potvrdila, že logá budú na autách svietiť.

Nové logo by malo na autách dokonca svietiť.

Za 9 mesiacov bolo na svete

Ako Volkswagen priznáva, nové logo vzniklo za 9 mesiacov. Bola to expresne rýchla práca devätnástich interných fabrických tímov a sedemnástich externých agentúr. Už neuveriteľný rozsah realizačného tímu svedčí o dôležitosti takého detailu, akým je práve nové logo. Jeho novú podobu najskôr dostanú továrenské priestory (hlavné sídlo Volkswagenu ho už hrdo nesie na streche), potom predajne, servisy a neskôr zvyšné sekcie. Týka sa divízie osobných aj nákladných áut a samozrejme elektromobilov ID. Ako prvá príde na rad Európa, po nej Čína, Amerika a následne zvyšok sveta.

Európske továrne a predajne ho dostanú ako prvé. Po Európe bude nasledovať Čína a Amerika.