Vývoj koncernu VW beží na plné obrátky a pracuje na všetkých „frontoch“ nastupujúcej mobility. Nie je to však len o pohone ako takom, ale nemenej dôležité sú aj jednotlivé podskupiny, medzi ktoré nesporne patrí tiež riadenie, jazdná dynamika a adaptívne podvozky. A práve novej generácii zavesenia kolies, respektíve náprav sa v dielňach Volkswagenu momentálne venujú jeho zamestnanci. 

Ako sľubuje automobilka, nové adaptívne podvozky budú schopné meniť charakter áut ešte výraznejšie než doteraz a táto technika bude pripravená aj na aplikáciu v autonómnych vozidlách. Práve pre tento segment dopravy je totiž mimoriadne dôležité, aby stroj navodil maximálny pocit komfortu na palube a k nemu nepochybne patrí i eliminácia akýchkoľvek náklonov karosérie. Navyše sa určite uplatní aj v bežných autách, s vodičom za volantom.

Odlišnejšie charaktery

„Vďaka minimalizácii náklonov karosérie v pozdĺžnom aj priečnom smere a optimalizácii jazdnej dynamiky reaguje vozidlo rýchlejšie na pokyny volantu a celkovo sa správa i ovláda precíznejšie,“ hovorí šéf oddelenia jazdnej dynamiky a regulačných systémov VW, Karsten Schebsdat. „Tieto systémy sú extrémne dôležité i v súvislosti s autonómnou jazdou. Vďaka nim môžeme ponúknuť cestujúcim vo všetkých situáciách maximálny komfort jazdy,“ dodáva Schebsdat. Šéf vývoja jazdnej dynamiky ďalej zdôraznil narastajúcu úlohu softvéru riadiaceho adaptívne podvozky a jeho vplyv na konečný charakter auta. „V budúcnosti bude hrať softvér stále dôležitejšiu úlohu aj v riadení auta. Vďaka tomu máme viac možností, ako presne ovplyvňovať samotné riadenie a výraznejšie od seba odlíšiť jednotlivé modely a ich verzie na našich koncernových platformách,“ dodal na záver Karsten Schebsdat.

zdroj: VW