Prvá generácia stála na platforme PQ35 a mala veľa spoločného s piatou generáciou Volkswagenu Golf. I keď by sa mohlo zdať, že je to len osobná verzia dodávky Caddy, nie je tomu tak. Napríklad zadná náprava mala v Tourane vždy nezávislé zavesenie kolies na rozdiel od úžitkového súrodenca, kde ste našli torznú priečku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Do roku 2015, kedy prišla druhá generácia, Nemci postavili 2 milióny kusov, čo je ale s ohľadom na dĺžku výrobného cyklu asi očakávaný údaj. V priebehu 12 rokov automobilky bežne stihnú predstaviť dve generácie konkrétneho auta, tu si však VW vystačilo len s dvomi väčšími modernizáciami známymi ako GP a GP2. Prvá prišla už v roku 2006, druhá v roku 2010.

Postupne sa menili svetlá, nárazníky či prístrojový panel. Touran začínal ešte s atmosférickými zážihovými motormi, ku ktorým sa postupne pridali prvé verzie agregátov TSI s rozvodovou reťazou a nie príliš dobrou povesťou. Vznetové jednotky zahŕňali notoricky známe 1.9 TDI so združenými vstrekovačmi typu PD a neskôr prešli na moderný a spoľahlivejší common-rail v motoroch 1.6 a 2.0 TDI.

Druhá generácia

Druhé vydanie Touranu dorazilo v roku 2015 a už bolo postavené na modernej platforme MQB, ktorú poznáme napríklad aj z trojkovej Octavie. Dizajnovo auto omladlo, ale veľký skok to nebol. Návrhári zodpovední za exteriér sa príliš nenadreli, dôležitejší bol skôr vnútorný priestor ako zovňajšok. Čo sa ale postupne menilo, boli príplatkové prvky. Do výbavy sa dostali asistenčné systémy, digitálne displeje alebo najmodernejšie diódové svetlá. Samozrejmosťou je aj 7-miestny interiér (ten bol aj v predchodcovi) a celkový priestor s objemom až do 1980 litrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motoricky ste mali na výber z benzínových verzií už len novšie TSI generácie EA211, ktoré s tou predchádzajúcou nemali takmer nič spoločné. Pod kapotou sa objavil tiež trojvalec 1.0 TSI, na opačnej strane potom stál štvorvalcový motor 1.8 TSI. Vznetové verzie stále spoliehali na 1.6 a 2.0 TDI, z ktorých aktuálne ostal v predaji už len ten väčší.

Od začiatku predaja prvej generácie dodal Volkswagen zákazníkom viac ako 2,6 milióna áut. Z druhej generácie však zatiaľ vznikol významne menší počet kusov, za čo môže nižšieho veku auta aj presun záujmu od MPV k SUV. S tým ale Touran nič nespraví a skôr si myslíme, že ďalšia generácia už nevznikne.

Zdroj: Volkswagen