Po prevalení škandálu dieselgate, ktorý spôsobil koncern VW, prichádzajú na výrobcov áut stále väčšie a väčšie tlaky v podobe prísnejšieho merania emisií. Niežeby predtým neboli prísne. Avšak v posledných rokoch je noviniek tak veľa, že minulý rok určitú dobu nemali výrobcovia na skladoch niektoré nakonfigurované modely práve preto, že ich nestihli homologizovať podľa novej metodiky merania emisií.

Aktuálne sa húfne prezbrojuje na novú normu Euro 6d-temp EVAP ISC. Čo je nové? Meranie EVAP (emisie z odparovania paliva pri vypnutom motore) zmenilo metodiku. Doteraz filter s aktívnym uhlím musel zadržať výpary z nádrže benzínového auta po dobu 24 hodín a nemohli z auta uniknúť viac ako 2 gramy CH. EVAP to sprísňuje na 48 hodín, teda rovnaké množstvo môže uniknúť až za dvojnásobný čas.

ISC je ďalšia skúška, ktorá hovorí o testovaní áut aj po dlhšej dobe, až do najazdenia 100-tisíc km. Na toto môžu slúžiť mobilné laboratória, ktoré má aj VW, v ktorom budú prebiehať testy. A tým to nekončí. Od roku 2020 prídu ďalšie nové nariadenia, ktoré budú monitorovať množstvo spotrebovaného paliva na prejdenú vzdialenosť. Pozrite si video, kde to VW prehľadne popisuje.

Zdroj foto: VW