Nebola to jediná aerodynamická aplikácia na pneumatikách tejto značky. Firma totiž už vyrába pneumatiku s malými jamkami po bokoch. Podobné nájdeme napríklad na golfovej loptičke. Takýto jamkovaný povrch znižuje odpor vzduchu a Yokohama ho použila na pneumatike s nízkym valivým odporom určenej najme pre hybridy a elektromobily. Mimochodom vedci už uvažujú o použití jamkovaného povrchu aj na paneloch karosérie.

Výčnelky podobné spojlerom sú umiestnené na vonkajšej bočnici pneumatiky. Uhol, pod akým sú umiestené, je podľa autorov vypočítaný tak, aby počas rotácie v hornej časti znižovali aerodynamický odpor a v dolnej časti znižovali vztlak.

Aplikácia z roku 2012 s výstupkami na vnútornej bočnici na zníženie odporu vzduchu v podbehu

Vľavo bežná pneumatika, vpravo pneumatika so spoilermi

Výstupky sú na vonkajšej bočnici

Vývoj však pokračuje ďalej a tak na autosalóne v Tokiu gumárenský gigant odhalí pneumatiku, ktorá posúva aerodynamiku ešte ďalej. Výčnelky podobné spojlerom z prvej spomínanej aplikácie sú tentoraz umiestnené na vonkajšej bočnici pneumatiky. Uhol, pod akým sú umiestené, je podľa autorov vypočítaný tak, aby počas rotácie v hornej časti znižovali aerodynamický odpor a v dolnej časti znižovali vztlak. Yokohama na projekte spolupracuje s univerzitou v Tohoku. Tamojší superpočítač použili aj na simuláciu obtekania vzduchu, na základe ktorej potom navrhli optimálne umiestnenie jednotlivých výstupkov.

Obtekanie vzducho okolo bežnej pneumatiky

Obtekanie vzduchu okolo pneumatiky so spoilermi

Energeticky úsporná pneumatika s jamkami podobnými tým na golfovej loptičke