Z oficiálneho zverejnenia fotografií ostala len formalita. Pár hodín pred podujatím v Berlíne už kolovali zábery po internete.

Z oficiálneho zverejnenia fotografií ostala len formalita. Pár hodín pred podujatím v Berlíne už kolovali zábery po internete.

Golf stavil na istotu. Žiadna dizajnová revolúcie nehrozí. Práve vzhľad rozdeľuje fanúšikov na 2 strany. Jedni tvrdia, že 7. generácia je len nudným faceliftom jej predchodkyne. Na druhej strane si musíme uvedomiť, že VW nechce riskovať, že novinka nebude kvôli experimentovaniu pre zákazníkov dostatočne príťažlivá. Na prvý pohľad bude auto jasne identifikovateľné ako Golf. Myslím, že práve o toto automobilke išlo.

Novinka teda dizajnovo vychádza z predchádzajúcej generácie. Evolúcia nariadila ostrejšie hrany a nové rozmery. Golf je oproti predchodcovi dlhší o 56 mm (4255 mm), nižší o 28 mm (1452 mm) a širší o 13 mm (1799 mm). Rázvor narástol o 59 mm na 2637 mm. Dôležitým údajom je hmotnosť, ktorá klesla o 100 kg. VW ušetril na karosérii 37 kg (modulárna platforma MQB), podvozku 26 kg, motoroch 22 kg, vybavení 12 kg a elektrických rozvodoch 3 kg.

VW nezabudol ani na verziu BlueMotion a GTI.

VW nezabudol ani na verziu BlueMotion a GTI.

Kto čakal nový svieži dizajn ostáva sklamaný. Golf ostáva verný tradíciám. To však neplatí o technike.

Rovnako je na tom aj interiér. Žiadne novinky a úlety nečakajte. Všetko je na svojom mieste. Stredový panel je mierne natočený smerom k vodičovi. Priestor pre cestujúcich narástol. Dokonca aj batožinový priestor má o 30 litrov (380 l) väčší objem.

Golf stojí na novej modulárnej platforme. Novinka zdieľa MQB s Audi A3. VW Golf bude poháňať niekoľko naprieč uloženýchštvorvalcových vznetových aj zážihových motorov. Nová generácia bez turba nepôjde nikam. Motory TSI majú poskytovať výkon od 63 do 110 kW (od 86 do 150 k). TDI príde s rozpätím od 66 do 140 kW (od 90 do 190 k). Výrobca tvrdí, že Golf bude mať až o 23% menšiu spotrebu. To isté platí aj pre emisie.

Nový Golf nabral väčšie rozmery (okrem výšky). Platí to aj o interiéri, ktorý má byť priestrannejší.

Nový Golf nabral väčšie rozmery (okrem výšky). Platí to aj o interiéri, ktorý má byť priestrannejší.

VW novú generáciu vybavil všetkými potrebnými bezpečnostnými systémami. Na palube bude adaptívny tempomat, systém udržiavania jazdného pruhu, stráženie mŕtveho uhla a mnoho ďalších. Nebudem vypisovať všetko, niečo musíme nechať aj na oficiálnu premiéru z parížskeho autosalónu.

S predajom VW Golf VII začne výrobca už v novembri. Ešte predtým ho čaká výstavná premiéra na autosalóne v Paríži. Rovnako si musíme počkať aj na odhalenie cien.

Prečítajte si aj: Nový Golf VII bude o pár dní väčší, ľahší a úspornejší

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov