Donato Coco a Lotus Elite

Donato Coco a Lotus Elite

Bolo to náročné. V januári 2010 nás bolo 15. Koncom roka 60 a stále priberáme ďalších. Každý deň od nového začiatku bol dobrodružstvom...

Keď chcete znovuzrodiť značku, vyžaduje si to prakticky kompletne nový tím. Šéfom počnúc, marketingom končiac. Esenciálnou zložkou tohto tímu musí byť dizajnér. Nové Lotusy má na svedomí Donato Coco - šéfdizajnér Group Lotus. Talian v rokoch donedávna pracoval pre Ferrari. Tu je zopár jeho základných postrehov a úlomky jeho filozofie práce.



Štyri (z piatich) predstavených konceptov (pardón, šiestich, bolo tam aj malé mestské autíčko, ktoré ako Lotus vôbec nevyzerá) pre Lotus predsavujú dizajnérsku revolúciu. Donato: "Revitalizovali sme kompletne všetko čo Lotus reprezentuje. Naše základné dizajnérske, ale i konštruktérske hodnoty sú INOVÁCIA, ĽAHKOSŤ a AGILITA. Elise bol ostatné roky poslom symboliky značky, ale prišiel čas na zmenu a novú generáciu. Je čas prestaviť svetu nové línie, nové proporcie, nápady, zvýšenie kvality, zvečšenie praktickosti a urobiť firmu ziskovejšou."

"Aby sme to všetko mali šancu urobiť súčasne, je nutné príniesť svetu kompletnú súdržnú líniu nových typov. Dizajn noviniek musí viac reprezentovať skutočné schopnosti týchto áut. Preto som dostal príležitot navrhovať nové lotusy úplne od základu. Moja úloha bola stručná a jasná - uchovať tradičné hodnoty značky, ale priniesť ich v úplne novom balení, ktoré bude praktickejšie, zvodnejšie a estetickejšie."



"Pred tým, než som sa stal automobilovým dizajnérom som, bol som sochárom. To môj prístup k navrhovaniu áut značne ovplyvnilo. Upustili sme od klasického 2D kreslenia a rovno sme sa vŕhli na 3D skulptúry. Do nich sa mi darí lepšie prenášať emócie a silu s prúdnicovou prednou časťou, zaujímavými LED skupinovými svetlami a inovatívnymi otvormi pre chladenie. Zaujímavo sa tiež podarilo skombinovať kontrastné materiály, originálne profily, svalnatosť karosérií inšpirovanú aj monopostami F1, napeté profily spojlerov a ostré uhly inšpirované modernými stíhačkami. Vytvorili sme grafickú podobnosť a identitu celej rodine. Je tu mnoho spoločných prvkov od Elise k Elite. To sa týka exteriéru i interiéru. Najmenší športiak je jasne príbuzný so supercar. Sú iné, ale patria rovnakej rodine."



"Tieto plány náš tím vytvoril začiatkom tohto roka. Následne sme vyrobili tretinové modely z modelárskej hliny a potom plnohodnotné modely v životnej veľkosti. Tie sme už robili aj s použitím polystirénu, kalafúny a postúpili sme od mekkých materiálov k tvrdým. Na záver sme všetky modely vyhladili a lakovali, takže málokto by ich rozoznal od skutočného auta."