Začlenenie novej Pumy do segmentu crossoverov nie je prekvapujúce. A aj keď ide o kategóriu vyšších a praktickejších áut, dizajnéri Fordu si dali záležať, aby Pume nechýbal športový náboj. Jej proporcie a originálne detaily karosérie sa preto snažia auto opticky čo najviac rozšíriť. Výrazná predná časť začleňuje Pumu do rodiny súčasných Fordov a rovnako ako ostatné modely, aj novinka sa k zákazníkom dostane aj v štýlovej výbave Titanium a športovej ST-Line. Tie sa okrem exteriérových doplnkov samozrejme budú líšiť aj v interiéroch.

Kufrový rekordér

Pri predstavení Pumy vyrukoval Ford s nečakaným esom v rukáve – jeho športový crossover má údajne najväčší batožinový priestor v segmente. Návrhári si vraj dali špeciálne záležať na tom, aby nemuseli robiť zákazníci Pumy žiadne kompromisy ani v oblasti jej využitia a tak ju vybavili kufrom so základným objemom 456 l. A kdeže sa v tak krátkom zadnom previse vzalo toľko miesta? Odpoveď je jednoduchá – konštruktéri v maximálnej možnej miere využili jeho hĺbku a vybavili ho hlbokou vaničkou obsahujúcou dokonca vypúšťaciu zátku na dne (hlboký priestor pod dvojitou podlahou kufra). V prípade potreby sa dá batožinový priestor pod podlahou dokonca umyť tečúcou vodou a tú následne z auta pomocou spomínanej integrovanej zátky pohodlne vypustiť. Celý koncept hlbokého kufra nazval Ford  „MegaBox“ a je navrhnutý tak, aby dokázal na výšku odviezť dve kompletné sady golfových palíc. Novinkou je aj elektrické bezdotykové otváranie veka kufra pomocou známeho kopnutia pod nárazníkom.

Armáda asistentov

Súčasná doba velí používanie bezpečnostných asistentov a Puma ich má v zálohe veru nebývalé množstvo. Spolupracujú s 12 ultrazvukovými snímačmi, tromi radarmi a dvomi kamerami umiestnenými okolo auta. Rodinu nových technológií nazval Ford Co-Pilot360 a okrem iného zahŕňa čítanie dopravných značiek, udržiavanie auta v jazdných pruhoch, adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, či úplne nový systém informácií o miestnom nebezpečenstve. Ten využíva palubný systém FordPass Connect a dokáže vodiča informovať o nebezpečnej situácii pred vozidlom, aj keď nehodu ešte nevidno kvôli zákrute alebo iným prekážkam (informácie pochádzajú od miestnych orgánov, záchranných zložiek alebo z iných vozidiel pripojených ku „cloudu“.

Tri valce a elektrika

Ford je mimoriadne hrdý na nový hybridný pohon Pumy. Tvorí ho litrový prepĺňaný trojvalec 1.0 EcoBoost a elektromotor s výkonom 11,5 kW. So spaľovacím motorom je spojený prostredníctvom plochého remeňa a v podstate plní funkciu štartér/generátora. Ten plní niekoľko úloh. Po vypnutí motora pomocou stop/štart systému sa stará o rýchle štartovanie motora (agregát má vďaka tomu vyššie štartovacie otáčky a je schopný naštartovať už za 300 ms), pri brzdení motorom naopak nabíja malý 48 V li-ion akumulátor, ktorý na oplátku dokáže pri akcelerácii dodať tomu istému elektromotoru prúd a pomôcť tak spaľovaciemu motoru. Výsledkom zložitého mechanizmu je celkový výstupný výkon 92 kW (125 k) alebo v prípade silnejšej verzia až 114 kW (155 k). Prítomnosť elektromotora pod kapotou zároveň konštruktérom dovolila použiť väčšie turbodúchadlo (spodné „mŕtve“ otáčkové pásmo pomôže trojvalcu preklenúť práve elektromotor). Ford udáva takto motorizovanej Pume kombinovanú spotrebu 5,4 l/100 km. Pre úplnosť je dobré dodať, že celý systém dostal pomenovanie EcoBoost Hybrid BISG. Podľa automobilky sa však zákazníci môžu tešiť aj naftový motor, ten sa však na trhu objaví až neskôr.