Európske mestá sa v posledných rokoch stretávajú s veľkým problémom, ktorým sú autá. V časoch, kedy vznikali jednotlivé ulice a štvrte, autá často ešte ani neexistovali. To znamená, že centrá mnohých miest majú úzke uličky plné zákrut. Napchať do nich veľký počet áut je veľkým problém. Pravdepodobne nedostatok miesta a vidina ekologických zajtrajškov prinútili druhé najväčšie nemecké mesto k radikálnemu vyhláseniu.

Hamburg chce získať viac miesta a čistejší vzduch.

Hamburg do roku 2034 vylúči zo svojho vnútra všetky autá. Aj tie ekologické. Obyvatelia a návštevníci sa budú môcť po meste pohybovať len pešo, na bicykloch alebo prostredníctvom hromadnej dopravy. Zákaz sa bude týkať 40 % z celkovej rozlohy 755,16 km2.

 

Hamburg sa vyznačuje veľkým množstvom zelene. Jednotlivé plochy majú byť popretkávané a prepojené cyklotrasami a chodníkmi. Čo nezvládnu bicykle a nohy budú musieť zastúpiť autobusy. Možno pre turistov na niekoľko dní to bude zaujímavé riešenie. Problém budú mať najmä domáci. Zamýšľané opatrenie robí vrásky na čelám hlavne tým, ktorí žijú v oblasti, kde automobily budú mať vstup zakázaný. Opatrenie sa totiž nebude týkať len centra ale aj niektorých okrajových častí.

 

Neverím tomu, že tento plán bude o 20 rokov skutočnosťou. Plošné vylúčenie automobilov z tak veľkej časti mesta by určite vyvolalo nevôľu medzi obyvateľmi.

Radnici v Hamburgu nie sú dobré ani mestské elektromobily.

Ďalším problémom je fakt, že Hamburg je jedným z najväčších prístavných miest v Európe. Ako odtiaľ odvezú a privezú všetok náklad a tovar? Budú používať výlučne vlaky?

 

Treba však dodať, že zakázať vstup automobilom do mesta nie je vôbec nová myšlienka. Podobnými nápadmi sa zaoberali mestá vo Veľkej Británii, Holandsku alebo vo Francúzsku. V Londýne napríklad musia vodiči vypínať motory. Nikdy to však nedošlo do takých extrémov, aby do centra zakázali vstup aj elektromobilom. Väčšinou bolo v pláne vylúčiť z premávky autá so spaľovacími motormi a získať tak čistejší vzduch. Kam však tento boj proti autám povedie?

 

Zdroj: independent.co.uk

Prečítajte si aj:  Nemecké diaľnice tak skoro spoplatnené nebudú