Podľa mňa červeno-čierna farebná kombinácia hatchbacku 308 pristane.

Peugeot 308 R prichádza v dvojfarebnom lakovaní. Karoséria je v porovnaní so štandardom širšia o 30 mm. Celé auto je znížené o 26 mm. Výrobca použil agresívnejšie nárazníky, bočné prahy alebo strešný spojler. Dizajnové úpravy 308 pristanú. Stojí na 19 palcových kolesách, ktoré sú obuté do pneumatík s rozmerom 235/35 R19.

Automobilka pri výrobe použila karbón na dverách, kapote, bočných paneloch a nárazníku. To znamená, že hmotnosť by mala ísť rapídne dolu. To sa však teraz nedozvieme, pretože Peugeot hmotnosť nezverejnil.

Pod kapotou je rovnaká pohonná jednotka ako v prípade modelu RCZ R. 1,6 litrový preplňovaný štvorvalec dokonca dodáva rovnaký výkon. Na predné kolesá teda ide 199 kW (270 k) a maximálny krútiaci moment 330 Nm, ktorý je dostupný od 1900 do 5500 otáčok.

Napriek tomu, že Peugeot poloficiálnou cestou predstavil koncept 308 R, verzia GTI určite neostáva mimo hry. V budúcnosti určite spoznáme 208 R a rovnako aj 308 GTI.

Jazdné výkony zatiaľ nie sú známe, no mali by byť podobné, akými sa pýši RCZ R. Na stovku to teda nový hot-hatch zvládne za približne 6 sekúnd. Maximálna rýchlosť sa môže pohybovať okolo hodnoty 250 km/h.

Za 19 palcovými kolesami sú umiestnené brzdy Alcon. Priemer predných kotúčov je 380 mm. Zadné kolesá si budú musieť vystačiť s 330 mm.

Svoju premiéru Peugeot 308 R zažije na autosalóne vo Frankfurte. Síce ide len o koncept, takmer určite sa dočkáme aj sériovej podoby, ktorá sa dostane do výroby. Ceny ani dátumy zatiaľ známe nie sú.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Už je to tu! Peugeot odhalil finálnu podobu 208 GTI!