Formula 1 plánuje ďalšie oficiálne testy, hneď po Veľkej Cene Veľkej Británie, konkrétne v utorok a v stredu 8. a 9. júla. Novinky nebudú testovať len tímy, ale aj oficiálny dodávateľ pneumatík Pirelli. Taliani už od svojho vstupu do F1 propagovali myšlienku prechodu na 18-palcové disky. Tie podľa nich viac priblížia F1 k bežným autám. Nové pneumatiky vyskúšajú v stredu na monoposte Lotus E22.

Pirelli 18-palcovými pneumatikami len demonštruje, že dokáže takéto obutie vyrobiť. Technológia im umožňuje dodať rovnako výkonné a spoľahlivé gumy, ako sú súčasné 13-ky. Fabrika priznáva, že s novým typom pneumatík sú stále na začiatky vývojovej krivky, takže majú prakticky neobmedzené možnosti. Dokážu si predstaviť ešte väčšie rozmery, s ktorými by mohli prísť v budúcnosti.

Pirelli tvrdí, že 18-placové pneumatiky viac priblížia F1 k bežným autám, pretože 13-ky už v bežnej premávke nemajú význam.

Prechod na 18-palcové pneumatiky so sebou prinesie technické výzvy. Nové obutie má oproti súčasnému väčšiu tuhosť a menej flexibilné bočnice. Práve 13-ky s vysokou bočnicou tvoria nezanedbateľnú časť tlmenia nerovností. Pri použití 18-palcovách pneumatík budú musieť inžinieri pristúpiť k iným charakteristikám podvozka. Menšie bočnice drasticky zmenšia aj reklamnú plochu Pirelli na kolesách.

Pirelli sa s myšlienkou 18-palcových pneumatík pohrávalo už od svojho vstupu do F1

Paul Hembery, riaditeľ Pirelli Motorsport hovorí: „13-palcové pneumatiky už nemajú význam pre bežného vodiča, pretože bežné autá jazdia na 18-palcových gumách. Zatiaľ čo 18-ky by boli veľkým krokom pre F1, veľa iných seriálov ich už používa. Takže vo Formule 1  je priestor isť ešte ďalej v najbližších rokoch. Za účelom podčiarknutia úlohy F1 ako testovacieho prostredia pre budúce riešenia mobility veríme, že všetci budú ťažiť z tak úzkeho prepojenia medzi cestnými a pretekárskymi pneumatikami, ako je to len možné. My v to veríme od doby, kedy sme predstavili prechod z pretekárskej nízkoprofilovej pneu na cestnú v 70-tych rokoch. Chceme zdôrazniť, že tento krok nie je niečo, čo by sme aktívne presadzovali, našou úlohou v F1 nie je podnecovať k zmenám. Namiesto toho pomáhame tímom a jazdcom vyťažiť čo najviac z ich vybavenia, pravidiel a zdrojov, ktoré majú k dispozícii. Oni nakoniec rozhodnú ako to bude.“

Šéf výskumu a vývoja Pirelli, Maurizio Boiocchi dodal: „Pneumatiky, ktoré uvidíte na budúci týždeň sú viac určené na demonštráciu estetickej stránky ako na výkon. Ale rýchlosť našej reakcie ukazuje, že produkčné vzorky môžeme mať hotové v priebehu niekoľkých mesiacov. Dovtedy sa tešíme na ohlasy, ktoré prinesie náš posledný koncept a dúfame, že ľudia sa potešia keď na trati uvidia niečo trochu iné.“

AKÉ SÚ IDEÁLNE ROZMERY PNEUMATÍK PRE FORMULU 1?

  • 13-palcové pneumatiky, nízkoprofilové pneu sa k formulám nehodia ( 53% )

     

  • 18-palcové pneumatiky, už sú v iných sériach motoršportu a môžu oživiť F1 ( 40% )

     

  • 19 a viac palcové pneumatiky, čím väčšie, tým lepšie! ( 7% )

     

Odpovedalo 100 ľudí  

Zdroj: tlačová správa