Číslo 16. To je posledné roky pre športovú divíziu Porsche celkom magická číslovka. Šesťnásť víťazstiev totiž dosiahli v pretekoch 24 hodín Le Mans, a práve pred šesťnástimi rokmi oslavovali to posledné. Na ženevskom autosalóne predstavili svoju zbraň pre pokus o návrat na pódium v legendárnych vytrvalostných pretekoch, špeciál kategórie LMP1 919 Hybrid. Mali by si v Audi začať obhrýzať od nervozity nechty?

Je to špeciál, so všetkým, čo k tomu patrí. Vychytaná aerodynamika, hi-tech materiály, no závratné čísla ohľadom výkonu akosi nečakajte. Pre pohon v Porsche zvolili novo vyvinutý štvorvalec do V s objemom 2,0 litrov. Jeho parametre sú tajomstvom, Porsche predsa nebude konkurencii prezrádzať dôverné informácie. No vieme, že benzínový motor s priamym vstrekovaním točí  9000 ot/min a výkon posiela na zadné kolesá. Predné poháňa elektromotor, čo z 919 Hybrid robí dočasnú štvorkolku. Podobne ako monoposty F1 má i 919-ka dva rekuperačné systémy, energiu získavajú z rotácie kolies pri brzdení a z tepla výfukových plynov. Počas jedného kola dokáže naakumulovať 8 megajoulov energie, čo je maximum podľa pravidiel LMP1. Do predpisov pasuje i rozmermi (ako ináč), takže rozmery auta sú 4650x1900 mm a vysoké je iba 1050 mm. Hmotnosť špeciálu má byť minimálne 870 kg. Dve posádky, ktoré by radi vyhrali Le Mans, pozostávajú z pilotov Timo Bernharda, Romaina Dumas, Neela Jani, Marca Lieba, Brendona Hartleyho a samozrejme nemôžeme zabudnúť na čerstvého expilota F1 Marka Webbera.