Kritikou sme v poslednej dobe v prípade automobilky Porsche a špeciálne typu 911 nešetrili. V Zuffenhausene sa rozhodli odkloniť od atmosférických motorov k prepĺňaným agregátom. Pre všetky modely s výnimkou 911 GT3 a GT3 RS. V prípade pretekárskych modelov však Nemci ponúkajú len kombináciu s dvojspojkovou prevodovkou (PDK). Tá je síce výborná, ale stále existuje skupina zákazníkov, ktorá dá prednosť manuálu. Ešte donedávna sa zdalo, že kto bude chcieť faceliftované Porsche 911 s manuálom a atmosférou, má jednoducho smolu. Jedinou voľbou bol Cayman GT4, ktorý má atmosférický motor uprostred a manuálnu prevodovku. Každému však malý Cayman nemusí vyhovovať. Manažéri v Porsche preto prišli s nápadom vytvoriť puristickú 911tku.

 

Puristické Porsche 911 R nemá byť po vizuálnej stránke tak výrazné ako model GT3.

Nový model ponesie označenie 911 R a bude skutočným jazdeckým náradím podľa starej školy. Nad zadnou nápravou bude 3,8 litrový (alebo 4,0 litrový z GT3) šesťvalcový boxer, ktorý bude výkon prenášať cez manuálnu prevodovku! Návrat vzduchom chladeného motora nečakajte. :-)

Prvé Porsche 911 R vzniklo už v roku 1967, keď dostalo 210 koňový motor B6 z pretekárského modelu 906.

Verzia 911 R by mala doraziť v júli 2016, bohužiaľ v limitovanom množstve 600 – 800 kusov. Podľa prvých informácií je už celá produkcia vypredaná! Takže dopyt po strojoch bez turba a bez automatickej prevodovky stále existuje. Preto je zvláštne, že automobilka tento segment opúšťa... Limitovaná séria vznikne ako pocta pôvodnému modelu 911 R z roku 1967.


Puristické Porsche 911 R nemá byť po vizuálnej stránke tak výrazné ako model GT3. Čakať môžeme teda len decentné zmeny oproti klasickej Carrere. V interiéri sa hovorí o „sparťanskej“ výbave. Auto bude pravdepodobne bez infotainmentu, reproduktorov a kľučiek dverí. Pri športovej verzii zo starej školy sa totiž bude hrať na hmotnosť, za obeť možno padne aj klimatizácia.

 

Zdroj: caranddriver