Audi nečakalo s premiérovou nového typu A5 na významný autosalón, ale odhalila ho doma v Ingolstadte. Podobný postup sme videli pri super naftovom SUV SQ7. Audi nechalo čakať zákazníkov na novú generáciu kupé strednej triedy poriadne dlho. Prvá generácia prišla ešte v roku 2007. Ako sme si už pri Audi zvykli, netrénované oko spozná novú A5 veľmi ťažko. Tvar prešiel miernou evolúciou. Nie je sa čomu čudovať, pre Waltera de Silvu, bývalého šéfdizajnéra značky, bolo Audi A5 umeleckým dielom.

Novinka stojí na základoch typu A4. Zdieľajú teda spolu novú platformu MLB Evo. To pomohlo ušetriť približne 60 kg. A5 má pritom dlhší rázvor a celkovo je širšia. Koeficient aerodynamického odporu klesol na hodnotu 0,25. Kupé by malo prísť so zásadne vylepšenými jazdnými vlastnosťami po vzore Audi A4 B9.

Ako sme si už pri Audi zvykli, zmeny dizajnu sú len v detailoch

Novinka stojí na základoch typu A4. Zdieľajú teda spolu novú platformu MLB Evo. To pomohlo ušetriť približne 60 kg. A5 má pritom dlhší rázvor a celkovo je širšia. Koeficient aerodynamického odporu klesol na hodnotu 0,25. Kupé by mala prísť so zásadne vylepšenými jazdnými vlastnosťami po vzore Audi A4 B9.

 

Audi A5 ponúkne tri naftové motory a dva benzínové. Zážihovým motorom je dvojliter TFSI s výkonom 140 kW (190 koní), resp. 185 kW (252 koní). Zvyšné motory spaľujú naftu. Základom je 2,0 TDI s výkonom  140 kW (190 koní). Šesťvalec 3,0 TDI ponúka dve výkonové varianty 160 kW (218 koní) a 210 kW (286 koní).


Do príchodu modelu RS5 bude vrcholom verzia S5. Tá dostane 3,0 litrový šesťvalec TFSI s výkonom 260 kW (354 koní). Na stovku to má autu trvať len 4,7 sekundy.


Väčšina motorov dostane šesťstupňový manuál, alebo 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Výnimkou je 3,0 TDI (210 kW) a 3,0 TFSI (260 kW), ktoré majú v štandarde 8-stupňový automat ZF a pohon Quattro. Za príplatok si môžete zvoliť aj zadný športový diferenciál.

Verzia S5 dostane 3,0 litrový V6 s výkonom 260 kW (354 koní).

Interiér kopíruje typ A4. Nájdeme tu rovnaký dizajn a technológie

Interiér je oproti predchodcovi vzdušnejší. Palubná doska je rovnako štíhla ako pri type A4. Pred vodičom nájdeme 12,3“ Virtual Cockpit. Infotainment MMI má vlastný 8,3“ displej nad stredovým tunelom. Za príplatok nechýba systém MMI Touch alebo ovládanie hlasom. Batožinový priestor ponúkne objem 465 litrov. Zadné sedačky sú dokonca sklápateľné v pomere 40:20:40.


Novinka dostala aj rovnaké bezpečnostné technológie ako A4. Na palube nájdeme napríklad adaptívny tempomat s podfunkciou Traffic Jam Assist, teda autonómnou jazdou v kolónach do rýchlosti 65 km/h. Nechýba ani systém, ktorý pomáha pri vyhýbaní sa prekážke Audi Pre-Sense. Z bezpečnostných prvkov poteší aj prítomnosť LED maticových svetiel.


Audi A5 príde na trh v novembri 2016. Ceny a ďalšie podrobnosti ešte nie sú známe. Verziu so štyrmi dvermi predstavia neskôr.

TEST: AUDI A4 B9 AVANT 2,0 TDI S-TRONIC

TEST: AUDI A4 B9 AVANT 2,0 TDI S-TRONIC

Audi A4 prišlo minulý rok v novej generácii B9. Nie, nie je to iba facelift. Ozaj ide o úplne nové auto, aj keď vizuálna ...

10. 05. 2016
NOVÉ AUDI A4 B9 JE VÄČŠIE, O 120 KG ĽAHŠIE, NO NA NEROZOZNANIE

NOVÉ AUDI A4 B9 JE VÄČŠIE, O 120 KG ...

Dizajn Audi A4 prechádza už od prvej generácie evolúciou. Každá jedna generácia sa na seba podobá, čím neskoršie ...

04. 07. 2015