KartCup sú 2-hodinové vytrvalostné preteky. No elektrické motokáry zvládnu bez nabitia jazdiť maximálne hodinu. Bolo teda zrejmé, že v Max60 museli usporiadatelia vstúpiť do pravidiel tak, ako to doposiaľ nebolo nutné. KartCup sa jeden a pol roka jazdil úplne otvorenou a voľnou taktikou striedania jazdcov. Na tejto voľnosti si zakladá. Jedinou podmienkou bolo, aby každý jazdec tímu absolvoval v pretekoch aspoň 30 minút. Relatívne voľný bol aj počet jazdcov v tíme od 3 do 5 pilotov. To účastníkom dáva nižšie náklady na preteky (štartovné sa platí na tím, nie na jazdca) a tiež na kondičku. Nie je totiž nutné vydržať v káre viac ako pol hodinu.

Špičkovosť výrobkov AUTOGLYM spočíva aj v ich skvelej vôni, nie len krásnom balení a dobrom účinku. Naozaj!

Pre preteky v hale Max60 to však muselo byt inak. Tím tvorili traja jazdci. Systém ich striedania podliehal réžii. Vďaka tomu že hala Max60 má k dispozícii až 24 motokár, na štart sa mohlo postaviť 10 tímov. Na preteky v hale, kde páchnete len vlastným potom a po celý čas dýchate čistý vzduch sa tešilo mnoho jazdcov. A veru, bolo sa na čo tešiť. Nádherne zariadené priestory, možnosť sledovať dianie na trati priamo z baru, skvelá pizzeria, všetko krásne, čisté, nové a v zásade nevyskúšané...

 

Eletrické káry pripravené na boj s časom.

Motokárova hala MAX60 je jedno úžasné miesto. Je fakt luxusná, so skvelým barom a pizzeriou, moderným systémom registrácie členstva, absolútne bez zápachu, s perfektným povrchom a ľahko ovládateľnými kárami. Dokonalá? Žiaľ nie, k tomu chýba jazdecky náročnejšia trať a...

Nová hala je krajšia než krásna! Naozaj rozprávková! Ak ste tam ešte neboli, neseďte už ani deň!

Motokáry talianskej značky OTL sa dajú nie len diaľkovo ovládať, ale podľa šikovnosti a skúseností jazdcov aj meniť max. výkon. To je možné robiť až v 8 úrovniach. Už pred pretekmi bolo dohodnuté, že jazdci KartCupu dostanú plný výkon. V tejto fáze už nie je k dispozícii známe krátkodobé navýšenie výkonu v podobe "forsáže" stlačením gombíka na volante. Nové miesto, nové káry a nová trať si pred pretekmi vyžadujú tréning pre každého jazdca. Nasleduje tradičná 10 minútová kvalifikácia a samotné vytrvalostné preteky. Šikovným procesom priebežného nabíjania motokár sa prevádzkarom haly podarilo zabezpečiť všetky tieto požiadavky na výbornú. Vyžadovalo si to však zmenu priebehu pretekov.

 

Nový priebeh pretekov

 

Podmienky boli nasledovné: po tréningu, určený hlavne jazdcom, ktorí tu ešte netrénovali a krátkej kvalifikácii, nastúpil prvý jazdec tímu do pretekov na cca 20 minút. Prvýkrát v histórii série sa preteky začínali pevným štartom na štartovom rošte. V podmienkach tejto mimoriadne širokej dráhy to bolo naozaj efektné. Bola to príjemná zmena oproti letmým štartom za vodiacou motokárou, čo sa realizovalo vždy doposiaľ. Až na drobný incident pri štarte, kedy jazdca tímu Rival Car dravým odpichom nie celkom férovo hodili do bariéry fičalo všetko naozaj hladko a krásne. Po prvé striedanie jazdcov. Ukázalo sa, že proces zmeny motokár sa nepodarilo pre každý tím zapísať aj do systému. A tak niektorým tímom prestala časomiera pokračovať v rátaní kôl s počtom odjazdeným do striedania a nový jazdec začal od nuly. Na tento zásadný problém sa prišlo relatívne rýchlo, no urobiť zmenu v rozbehnutých pretekoch už naozaj nebolo možné. A tak začali preteky na slepo, lebo priebežné výsledky zobrazené na LED obrazovke v bare nezodpovedali realite. Každý jazdec na trati aj v depe čoskoro stratil prehľad o tom, na akom mieste jazdí a koľko kôl odjazdil. Striedanie jazdcov bolo v réžii organizátorov a po ubezpečení, že výsledky budú úplne presné sa na trati v zápolení naplno pokračovalo. V hale Max60 používajú systém a služby špičkovej belgickej spoločnosti SMS timing. Súčasťou podpory je 24h horúca linka a non stop servis. S dvojitou zálohou dát odjazdeného na trati jednak v systéme časomiery a tiež v samotných motokárach bolo prakticky nemožné výsledky pretekov stratiť. Otázkou skôr bolo, ako rýchlo ich dokážu na diaľku z ďalekého Belgicka zosúladiť. Situáciu po celý čas komplikoval fakt, že preteky stále prebiehali. Do konca dvojhodinovky sa doladiť a zverejniť výsledky, žiaľ, nepodarilo. VI. KartCup sa tak stal tiež prvým podujatím, na ktorom sa nevyhlasovali výsledky pretekov hneď po ich skončení. Všetci sa ich dozvedeli až na druhý deň prostredníctvom internetu.

Po prvýkrát seriál KartCup začínal s pevným štartom. Krása!

A ako to celé dopadlo?

 

Do prvých pretekov vo svojej hale nasadili domáci z dôvodov prestíže dva tímy. V nich mená ako Zdeno Mikulaško, Alex Kvasai v značkou MAX60 a Pavol Jager, Matúš Molnár a Lukáš Šimkovič v tíme MAX60 RS dávali tušiť, kto budú počas pretekov páni trate a kto bude môcť na konci pretekov kričať: "My sme tu doma!" :). Vstupné podmienky mali títo borci v zásade rovnaké ako ostatní, keďže hala naozaj nebola otvorená ani mesiac. No vďaka dlhoročným skúsenostiam mali papierovo jasne navrch. Svoje schopnosť využili nie len v kvalifikácii, ale aj v pretekoch. Tím MAX60 preteky na slepo vyhral s celkovým počtom 202 kôl. Zajazdili najrýchlejšie kolo pretekov s časom 35,580 s a ich priemerný čas na kolo za celé preteky bol tiež najnižší, len 36,171. S rovnakým počtom odkrúžených kôl dokončili preteky aj piloti z tímu MAX60RS s odstupom len cca pol minúty. Tí dokázali urobiť najrýchlejšie kolo na úrovni 35,684 a priemerný čas pretekov 36,348. Tretie miesto si vybojoval v KartCupe tradičný GoKart tím v zložení Stano Kopáčik, Andrej Haluška a Braňo Rozič so stratou len jedného kola. Ich časy v cieli tiež vzbudzovali obdiv s najlepším kolom za 35,822 a priemerom pretekov 36,54 sekundy. Na 4. mieste skončili špičkoví borci z už mimoriadne známeho tímu Go Baby Go. Tí mali na trati staro-nového jazdca, doslova a do písmena otca celého tímu Dušana Bizuba, ktorý v elektrokáre nahradil syna Tomáša. Spolu s mnohými ostatnými si preteky a zmenu ku klasickému KartCupu bizubovci pochvaľovali a Tomáš už počas pretekov ľutoval, že do pretekov na začiatku dobrovoľne nenastúpil... :)

 

Striedanie jazdcov prebehlo hladko, podľa vopred dohodnutého konceptu.

Júlové kolo série KartCup sa koná vo štvrtok 18.07. v Kart1 Aréna - petržalka od 19 h.

Ďalšie, júlové kolo série KartCup sa koná vo štvrtok 18.07. v Kart1 Aréna vo forme pretekov v opačnom smere trate, teda ako backrace. Podrobnejšie info o seriáli, fotogalérie, priebežné poradie tímov, pravidlá, ankety a podobne hľadajte na www.kartcup.sk

 

Seriál KartCup podporujú:
AUTOGLYM - špičková autokozmetika  CarZone - všetko pre pilota
SlovakiaRing - profesionálny pretekársky okruh

Toto je 6. najrýchlejších jazdcov pretekov z tímov MAX60 a MAX60RS.