Sedan Toyota Camry sa u nás popularity nikdy nedočkal. Na cestách ju sem-tam môžete stretnúť v rôznych generáciách. Novšie generácie, ktoré na našich cestách stretnete, majú na 90 % ukrajinskú alebo ruskú štátnu poznávaciu značku. Ešte väčší úspech ako na východ od nás žala za oceánom. A práve teraz prichádza na trh nová generácia, ktorá už nevyzerá tak nudne a konzervatívne. Neveríte? Posúďte sami... :)

Toyota Camry je v USA roky najlpredávanejšie auto kategórie.

Toyota bola za oceánom vždy tak trochu viac konzervatívna. Na extravaganciu tam mali zastúpenie iné značky, či už Lexus, alebo Scion. Táto filozofia roky fungovala skvele. Trh sa ale vyvíja aj tam a po zániku značky Scion potrebujú osloviť aj takto naladenú klientelu. Po predchádzajúcej, trochu odvážnejšej generácii pripravili nový typ. 

 

Zatiaľ čo bežná verzia v modrej farbe na mňa pôsobí ako dobitý žralok s otvorenou tlamou a horizontálnym rebrovaním, pri verzii Sport to už je iná pesnička. Tá druhá v modrej farbe vo mne evokuje sesterský Lexus GS-F. 

Nová Camry je postavená na platforme TNGA. Rovnakú by ste našli aj v novom Priuse, či CH-R. Nová karoséria je až o 30 % tuhšia, čo sa okrem zlepšenia pasívnej bezpečnosti priaznivo podpísalo na zlepšení jazdných vlastností. Novinka má približne o 5 centimetrov dlhší rázvor, takže aj miesta v interiéri bude viac.

 
Paleta motorov nie je široká. Základný má objem 2,5 litra a 4-valce. Motor využíva kombináciu VVT-i a VVT-iE a má priame vstrekovanie. Maximálny výkon je 205 koní. Tento môže zákazník zvoliť aj v hybridnej kombinácii. Vtedy je naladený na 176 koní. Skutočná lahôdka je až vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra a výkonom 300 koní. Klasické palivá budú spriahnuté s osemstupňovou automatickou prevodovkou, hybridy budú mať CVT. Podľa slov Toyoty, hybridná verzia má mať najlepšiu spotrebu v triede. Hybridný pohon je ľahší a pracuje efektívnejšie. 

Aktívna bezpečnosť bude tiež hojne zastúpená. Auto bude mať také systémy, akým je napr. systém detekcie nehôd, resp. chodcov,  adaptívny tempomat, systém upozorňujúci na vybočenie z jazdného pruhu v kombinácii so systémom udržania auta v pruhu a pod. V interiéri nájdeme nový systém Entune 3.0, ktorý bude ponúkať aj funkcie, akými je napr. diaľkový štart, či wifi. 

PÁČI SA VÁM DIZAJN NOVEJ TOYOTY CAMRY

  • Rozhodne áno ( 72% )

     

  • Rozhodne nie ( 15% )

     

  • Mám zmiešané pocity ( 14% )

     

Odpovedalo 116 ľudí  

Čo dodať na záver? Nepochybujem o použitej technológii. Tá bude určite na vysokej úrovni. Čo sa týka dizajnu si nie som až taký istý. Priaznivcom japonských áut sa bude určite páčiť, pre konzervatívny ladených to bude otras. Navyše dizajn predných svetiel vo mne evokuje postaršiu Hondu.