Manažéri Nissanu chcú dostať značku Nismo do povedomia ľudí aj mimo Japonska. Obľúbený Qashqai by mohol byť ďalším kandidátom na túto úlohu.

Qashqai Nismo už asi do terénu nevezmete.

To, že automobilka pripraví Nissan Qashqai Nismo potvrdil aj viceprezident Nissanu pre marketing a predaj v Európe, Guillaume Cartier. Na tému Qashqai Nismo povedal: "Naša spoločnosť je o inováciách a vzrušení, a to je bod, kde prichádza Nismo. Prináša vzrušenie vodičovi. Začali sme s Jukom Nismo a s už aj tak športovým 370 Z Nismo, ale zvýšenie povedomia o značke Nismo inými typmi môže byť cesta. Takže áno, Qashqai Nismo je možný. Značka Nismo je veľmi dobre známa v Japonsku, ale nie vo zvyšku sveta. Potrebujeme, aby značka rástla ako člen rodiny Nissan, nie robiť z nej separátnu značku." Cartier tiež naznačil, že Qashqaui Nismo sa na trhu môže objaviť už do dvoch rokov. Poháňať ho zrejme bude rovnaký motor ako Juke Nismo. Môžeme teda očakávať prepĺňaný, benzínový štvorvalec objemu 1,6 litra. V Juke Nismo produkuje 147 kW (200 k), no vo väčšom súrodencovi môžeme očakávať výkon nad hranicou 215 k.

Nissan Juke bol prvým Nismom predávaným v Európe.

Aj ako elektromobil?

Qashqai by však okrem Nisma mohol dostať inú zaujímavú verziu. Tou by sa mohol stať plne elektrický Qashqai. Či sa automobilka rozhodne ísť touto cestou však ešte nie je jasné. Technológiu na to ale má. Veď Nissan Leaf je v produkcii už od roku 2010 a ani vývojové automobilky, zaoberajúce sa elektropohonom nespia. Viceprezident Nissanu, Trevor Mann, sa k otázke elektrického Qashqai vyjadril: "Nehovoríme áno ani nie. Máme však dostupnú technológiu. Dobrá vec na technológii, ktorá funguje je, že nám umožňuje robiť rozhodnutia, ktoré iní robiť nemôžu." Závisí tak zrejme od reakcii trhu na podobnú myšlienku a tiež od emisných predpisov, ktoré možno prinútia automobilku pridať ďalší elektromobil do svojho portfólia. Qashqai by bol určite vhodným kandidátom.

Po Nissane Juke, ktorý vyznel ako vtip, predstavili Japonci Nismo verziu aj niečoho športovejšieho. Kupé 370 Z Nismo je predsa len iná káva.

Zdroj: autoexpress