Koncepcia radového šesťvalca je príliš nevhodná do malého auta (väčšina má motor uložený priečne, aj nová generácia BMW 1 príde s takýmto riešením). Preto bol vidlicový šesťvalec možnosťou, ako do takýchto áut natlačiť viac valcov a zároveň mať jeden motor pre viac modelov. Keďže to už dnes príliš nehrozí, šesťvalce zostávajú rezervované pre väčšie autá, pri ktorých nie je priestor pod kapotou problém. A tak môžu prísť nové generácie motorov s radovou konštrukciou.

Range Rover Sport HST prinesie okrem nového radového šesťvalcu aj individuálne prvky v interiéri.

BMW na radový šesťvalec nezanevrelo. K tejto konštrukcii sa vďaka BMW vrátila aj nová Toyota Supra. No je tu Mercedes-Benz, ktorý nedávno predstavil svoju novú generáciu 6-valcov. Nový radový šesťvalec ponúkajú nielen ako vznetový, ale aj zážihový. A teraz tu prichádza JLR (Jaguar Land Rover). Prvý model je Range Rover Sport HST, ktorý k radovej konštrukcii prináša ešte mild hybridný systém a 48 V sieť.

Podobne ako iní výrobcovia, aj JLR prichádza s technikou preplňovania turbodúchadlom a elektrickým kompresorom. Počas brzdenia dokáže systém rekuperovať energiu do 48 V sústavy, odkiaľ ju bude neskôr čerpať pre rýchlejšie rozjazdy, ide teda o mild hybridný systém. K tomu motor pridáva ešte plynulý zdvih a časovanie ventilov.

A aké sú parametre nového motora? Maximálny výkon 294 kW (400 k) a krútiaci moment 550 Nm. Range Rover Sport HST má vďaka nemu zrýchlenie na 100 km/h za 6,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 225 km/h. Výroba motorov bude prebiehať v továrni Wolverhampton, kde okrem iného vyrábajú aj štvorvalcové vznetové a zážihové verzie motorov rodiny Ingenium. Čo si myslíte o novom trende s radovými šesťvalcami vy? Páči sa vám? Kúpili by ste si model jedného zo spomínaných výrobcov v článku s takým motorom?

Zdroj foto: Land Rover