Nový rekord je silne ovplynený upraveným obmedzovačom maximálnej rýchlosti. Audi začne onedlho predávať R8 e-tron s maximálkou len 200 km/h.

Nový rekord je silne ovplynený upraveným obmedzovačom maximálnej rýchlosti. Audi začne onedlho predávať R8 e-tron s maximálkou len 200 km/h.

Za volantom R8 e-tron sedel skúsený jazdec Markus Winkelhock. Audi tvrdí, že na Nordschleife jazdil rovnaký elektromobil, aký príde do predaja na konci tohto roka. Ako vidíme, športové elektromobily stále nemajú na staré dobré športiaky, ktoré spaľujú benzín. Aj keď výrobca podozrivo intenzívne chváli výkon R8 e-tron.

Audi R8 e-tron je kvôli batériám poriadne ťažká záležitosť. Váži 1780 kg. Pre porovnanie R8 s osemvalcom váži 1635 kg. A presne lítium-iónové batérie s kapacitou 49 kWh sú už tradične slabým miestom. Aj napriek tomu, že akumulátory vedia ukladať energiu uvoľnenú pri brzdení, dokážu zaručiť dojazd len 215 km. Ktovie, koľko energie ostalo v batériách po ostrom kole na Nürburgringu.

Audi chce silou mocou verejnosti prezentovať, že prichádzajúca elektrická R8 dokáže držať krok so štandardnými verziami. E-tron dosiahol na elektromobil celkom pekný výsledok, ale aká je využiteľnosť jeho výkonu v reálnej premávke?
Markusa Winkelhocka prekvapilo najmä ticho, ktoré musel počúvať počas celej jazdy.

Markusa Winkelhocka prekvapilo najmä ticho, ktoré musel počúvať počas celej jazdy.

Elektromobil využíva dvojicu elektromobilov, ktoré dosahujú maximálny výkon 230 kW spolu s krútiacim momentom 890 Nm. Výhodou je to, že maximálny krútiaci moment je k dispozícii prakticky od štartu. Vďaka tomu R8 e-tron dosiahne 100 km/h za 4,6 sekundy.

Keď som vyššie spomenul, že tento najrýchlejší čas zajazdila sériová verzia R8 e-tron so všetkým čo k tomu patrí, tak to nie je celkom pravda. Elektromobil, ktorý krúžil na Nürburgringu mal obmedzovač nastavený na 250 km/h. Ale R8 e-tron na reálnych cestách dosiahne kvôli obmedzovaču maximálne len 200 km/h.

S týmto hendikepom zvládol elektromobil Nordschleife za 8:26,096. Na druhej strane s obmedzovačom na 250 km/h e-tron síce za R8 V10 zaostal o viac ako 20 sekúnd, ale R8 V8 zvládla 20,8 km rýchlejšie len o 5 sekúnd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov