Muži si svoje auto užívajú, ženy ho používajú. To je základný rozdiel ako obe pohlavia využívajú osobné auto. Muži si chcú sadnúť za volant, užívať si zvuk motora a byť pánmi na cestách. Ženy naopak dávajú prednosť slabšiemu, spoľahlivému vozidlu s jednoduchou obsluhou, do ktorého sa zmestí nákup a deti. Vyplýva to z profilu klientov spoločnosti Home Credit Slovakia, ktorí si od nej zaobstarali auto na splátky.

Vek typického klienta autobazára je 36 rokov, tridsiatnikov je až 31 %. Najpočetnejšia je ale skupina zákazníkov vo veku 20-29 rokov, tých je 1/3. A zatiaľ čo priemerný vek zákazníkov sa o rok zvýšil, vek auta sa naopak mierne znižuje. V roku 2009 ľudia na úver kupovali priemerne 6,9 ročné auto. V prvej polovici tohto roka boli autá v priemere o päť mesiacov mladšie. Obe pohlavia volia v bazároch najčastejšie české autá, každé štvrté auto na splátky od Home Creditu je škoda. Obľúbené sú aj značky Volkswagen a Renault.

Najdrahšie auto cez Home Credit úver v I. polovici 2011, bola 3r Toyota Landcruiser za takmer 48 000 €. Ten v zlatej metalíze si prekvapivo užíva žena v stredných rokoch. Ako sa vraví, výnimka potvrdzuje pravidlo... :)

Muž zaplatí za auto z bazáru kupované na splátky priemerne 6 610 €, žena o 220 € menej. Výber typu a ceny auta závisí hlavne od toho, na aké účely bude slúžiť. „Auto si buď kupujú muži pre seba – v takom prípade si plnia sny – alebo zaobstarávajú priestranné rodinné vozidlo s bohatšou výbavou. Ženy väčšinou požadujú druhé auto do rodiny, ktoré im zaistí rýchly a bezpečný presun na nákupy alebo vyzdvihnutie detí zo školy,“ upresňuje analytik Home Creditu Michal Kozub.



Ženy premýšľajú ekonomickejšie, a preto si vyberajú malé autá s naftovým motorom a nižšou spotrebou. Muž sa potrebuje svojim autom nielen presunúť z miesta na miesto, ale aj pochváliť sa kamarátom a jazdu si vychutnať. „Máloktorá žena si v aute oddýchne. Pre muža je šoférovanie koníček, pri ktorom si napríklad po práci vyčistí hlavu a po náročnom dni odpočinie,“ uvádza Karolína Topolová, viceprezidentka AAA AUTO.

Z bazárov si ľudia už niekoľko rokov odvážajú autá hlavne neutrálnej šedej farby alebo striebornej metalízy. V prvom polroku 2011 bolo 36 % vozidiel financovaných Home Creditom práve v týchto odtieňoch. Zákazníci sa tiež prestali obávať čiernej: jej podiel sa zvýšil z 12 % v roku 2009 na tohtoročných 16 %. „Ľudia sa čiernej skôr vyhýbali, pretože v lete dokáže auto neuveriteľne rozpáliť. Postupne, ako sa klimatizácia stáva samozrejmosťou, tento problém odpadá,“ komentuje posun Luboš Ondrůj, šéf sekcie Auto spoločnosti Home Credit Slovakia.