Každé vozidlo na svete je (za predpokladu, že brzdy sú v dobrom stave) navrhnuté s tak výkonným brzdovým systémom, že pri spoločnom plnom stlačení auto určite zastaví a výkon motora ich nesmie prekonať. Pre tieto krízové situácie by žiaden bypass akcelerátora potrebný nebol. Ale, neboli by sme ľudia, keby sme čosi nedokázali svojou jednoduchosťou, neskúsenosťou či hlúposťou skomplikovať.

Ak vodič v panike zo strachu pred nárazom nekontrolovane šliape na oba pedále (čo je už samo o sebe mimoriadne hlúpe) ale akcelerátor tlačí vídatnejšie než brzdu, na miesto želaného spomalenia dochádza k zrýchľovaniu. A práve pre tieto prípady, ktorých majú v USA asi naozaj dosť, sa v NHTSA rozhodli stanoviť nový bezpečnostný štandard - bypass akcelerátora, v originálnom názve brake-throttle override.

Bypass akcelerátora má byť účinný práve v takýchto krízových situáciách.

Bypass akcelerátora má byť účinný práve v takýchto krízových situáciách.

Účelom systému je zabrániť autám v krízových situáciách nekontrolovane zrýchľovať. Nový štandard má platiť pre všetky druhy nových vozidiel bez ohľadu na ich rozmery a hmotnosť. NHTSA tvrdí, že viacerí výrobcovia už tento systém v autách ponúkajú ako súčasť aktívnej bezpečnostnej výbavy.


Možno si spomeniete na aféru značky Toyota o svojvoľnej akcelerácii typu Prius s nehodou. Aféra, ktorú z tohto relatívne zanedbateľného prešľapu americké médiá v priebehu dní nafúkli je pre moderné mega médiá typická! Začiatkom minulého roka inžinieri NASA dokázali, že v toyote nedošlo k žiadnemu zlyhaniu elektroniky, z čoho dovtedy všetci v USA Toyotu obviňovali, ale k skutočnému prešľapu vodiča opísanému vyššie. Mrzuté je, že táto správa sa už v médiách veľkými titulkami neobjavila a ani neobjaví (samozrejme preto, že je "nudná a málo bombastická") a Toyota aj keď krivdou bude musieť nejaký čas žiť s pošramoteným renomé...