Písať slová dynamika a Fabia TSI do jednej vety už nie je žiadna umelo vykonštruovaná myšlienka. Aj menej výkonná verzia totiž s maximálkou siaha na 180 km/h a na stovku zrýchli za menej než 12 s. Výkonnejšia verzia prekročí 190 km/h a na stovku to z pokoja zvládne za 10 s. Na nešportové verzie Fabie sú to bez preháňania fakt slušné čísla.


Podujatie Škoda TSI Cup 2010 ponúklo novinárskej obci možnosť osobne vyskúšať oba charaktery turbomotora - silu a úspornosť. Pre obe tváre motora bola pripravená iná skúška, ktorú účastníci absolvovali vo forme dvojčlennej tímovej súťaže.

Prvou boli preteky v najrýchlejšom a najdlhšom automobilovom slalome na Slovensku. Táto disciplína preverila silu, pružnosť i jazdné vlastnosti nedávno modernizovanej Fabie. Preteky s časom prebehli v uzavretom areáli letiska v Piešťanoch na trati dlhej bez mála 2 km. Na nej sa rýchlosti zdatnejších vodičov opakovane ocitali nad 100 km/h. Napriek mimoriadne nepriaznivému počasu v podobe silného dažďa si viacerí jazdci overili nadpriemerné jazdné vlastnosti Fabie TSI, ktorá v správnych rukách dokázala aj na úplne zmáčanom asfalte jazdiť časy na úrovni cca 90 sekúnd, teda 1,5 minúty. Pre porovnanie, podobné časy na tejto trati jazdia športovo upravené autá s výkonom väčším o 25 - 50 koní. Fabia obstála nie len vďaka jazdným vlastnostiam, ale aj pružnému motoru, ktorý na rozdiel od atmosférických motorov ponúka ťah už pod 2 000 otáčok za minútu. Práve to ponúklo Fabii TSI možnosť ráznejšie zrýchliť z pomalých úsekov trate do tých rýchlejších. Schopnosti Fabie TSI v tejto skúške boli pre všetkých naozaj milým, až nečakaným prekvapením.

EKO charakter prepĺňaných motorov 1,2 TSI preverila jazda na spotrebu. Čosi vyše 160 km trasa vystriedala úplne všetky druhy ciest, aby čo najlepšie charakterizovala reálne každodenné cesty budúcich majiteľov Škoda Fabia TSI. Súčasťou trasy boli kvalitné a rýchle úseky, niekoľko miest, viacero obcí, stúpania i klesania a, samozrejme, diaľnica. Tri najlepšie posádky dokázali na tomto úseku podľa palubného počítača dosiahnuť priemernú spotrebu pod 5 l na 100 km. Najlepší výsledok bol dokonca 4,7 l/100 km. Priemerný výsledok všetkých zúčastnených posádok dovedna bol 5,1 l/100 km. Ten tiež s rezervou potvrdzuje údaje výrobcu o kombinovanej spotrebe 5,2 l/100 km pre model s výkonom 63 kW a 5,3 l/100 km pre model s výkonom 77 kW.

Skratka TSI v oboch disciplínach potvrdila, že 1.2 TSI je dnes pre Fabiu optimálnou voľbou z hľadiska výkonu, dynamiky aj úspornej prevádzky. Na zváženie ostane, či sa rozhodnete mať ju so 6-stupňovým manuálom, alebo 7-stupňovou DSG prevodovkou.