Je vybavený modernou zabezpečovacou technikou, svetelnou signalizáciou a premenlivými dopravnými značkami. Napriek tomu sa cez neho jazdí nižšou rýchlosťou ako v starom cestnom tuneli pri Stratenej. Dôležité je, že na rozdiel od jedného z najväčších "tunelov" Branisko v dejinách SR, Bôrik má dve samostatné rúry! To je základný predpoklad zvýšenia rýchlosti v ňom. Národná diaľničná spoločnosť už pripravuje zvýšenie prejazdovej rýchlosti. K zmene by mohlo prísť už v druhom polroku tohto roka.


Najvyššia dovolená rýchlosť v tuneli Bôrik by sa mala zo súčasnej 80 km/h zvýšiť o 20 km/h. „Predpokladané zvýšenie rýchlosti bude na 100 kilometrov za hodinu,“ potvrdil hovorca NDS Marcel Jánošík. Súčasná prejazdová rýchlosť je vraj v súlade s platnou projektovou dokumentáciou. „Naša spoločnosť podniká v súčasnosti všetky právne kroky, aby sa k zmene rýchlosti pristúpilo v čo najkratšom čase,“ povedal ku komplikovanému schvaľovaciemu procesu.

Tunel Bôrik - západ, bude na dlhú dobu jediný tunel v SR v ktorom zvýšia max. rýchlosť.

Tunel Bôrik - západ, bude na dlhú dobu jediný tunel v SR v ktorom zvýšia max. rýchlosť.

„Predpokladáme, že v druhom polroku tohto roka by sa už mohla rýchlosť zvýšiť,“ dodal Jánošík. Z fungujúcich dialničných tunelov na Slovensku bude Bôrik jediným, v ktorom má dôjsť k zvýšeniu povolenej rýchlosti.

Ak vás zaujíma aké tunely aktuálne Slovensko má, ktoré sa stavajú a ktoré sú v pláne, pozrite si oficiálnu mapu tunelov na stránkach Národnej Diaľničnej Spoločnosti. Nájdete tu aj strohé základné info o každej stavbe.

Mapa tunelov Slovenska