Nekupujte najlacnejšiu jazdenku, pomstí sa vám.
My máme výnimku a silných partnerov

Obecne určite platí, nebuďte pri kúpe jazdeného auta extrémne lakomý. Naozaj nechcite najlacnejšieho jedinca, ak s ním nemáte iný zámer než ho bežne denne používať. Ak to má byť auto na komplexnú prestavbu, prerábku na motoršport napríklad, to je iná vec. V takom prípade vymeníte mnoho sériových vecí za iné, lepšie, pevnejšie a urobíte aj mnohé úpravy. To je aj náš prípad. Navyše, za projektom #Alfonz Camera Car stoja viaceré silné partnerské firmy, o ktoré sa dá oprieť.

Alfonz má silných partnerov - Euro Vat, Dynamax, AZ-pneu a Alcar

Spoločnosť Euro Vat pred časom otvorila predajňu s náhradnými dielmi na Ivánskej ceste v Bratislave. Má veľmi dobrú a prístupnú polohu. Toto miesto je zároveň plné produktov Dynamax, ktoré od prvej návštevy Alfonza v servise kolujú v jeho trubkách, kanálikoch a nádobkách. Aké všetky a kde všade ešte budeme informovať. Doposiaľ sme to s Alfonzom na krásu a dojem nehrali. Má pred sebou totiž ešte niekoľko dôležitých opráv, nech je v čo najlepšom stave. A tiež úprav, ktoré z neho urobia vhodnejšie auto pre kameramanské potreby.

Nové kolesá schopnosti Freelandera zvýraznia

Každý Land Rover si zaslúži pneumatiky viac vhodné pre jazdu v teréne. Pôvodné hladké staré pneumatiky už pre tvrdosť a biedny stav nedávali možnosť efektívne fungovať ani systémom ako ABS, ESC a HDC. Preto bol s príchodom jesene, dažďov a nízkych teplôt najvyšší čas ochrániť seba aj auto kúpou vhodnejšieho obutia. Bolo jasné, že aktívna bezpečnosť týmto krokom stúpne náramne. Chcel som niečo na zvýraznenie schopností stálej štvorkolky nie len v teréne. Z takmer nekonečného výberu možností vcelku konfekčnej veľkosti pneumatík 215/60 R16, respektívne 215/55 R17 som vybral hybridné Continetal CrossContact ATR. Sú to už dosť drsné pneumatiky vhodné aj pre stredne náročný terén, ktoré nijako zvlášť neznižujú komfort. Alfonzovi zásadne stúpla odolnosť voči aquaplaningu, schopnosť držať stopu v zákrutách a záberové vlastnosti nielen v teréne, ale absolútne všade. Tretry Alfonzovi dodal renomovaný predajca pneumatík s eshopom a krásnou kamennou predajňou AZ-pneu.sk. Značka s ktorou mám dlhoročné skúsenosti a partnerstvá nie len na úrovni magazínu Autotuning, ale aj seriálu AutoSlalom.

Takto vyzerá Alfonz aktuálne. Staré kolesá (vľavo) v AZ pneu prezuli na nový set Conti CrossContact ATR a diskov DEZENT TD Graphite a hneď premerali geometriu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

S novými kolesami každé auto ožije. Ak vyberiete správne

Napriek tomu, ako postupne ideme zoznamom nutných zmien, po troch mesiacoch práce na ňom konečne prišli na rad aj kolesá. Sériovým 16" diskom s typickým dizajnom tejto generácie v princípe nič nie je. Na to, v akom biednom stave bolo pri kúpe auto, boli disky až v prekvapivo dobrom stave. A to som ešte nespomenul, že okrem piatich kolies, ktoré sú priamo na aute, sme s Alfoznom dostali set štyroch zimných kolies. Ďalší set 16" diskov, rovnaký model s azda len nepatrne lepšími pneumatikami Nankang, ako boli letné. Mať v roku 2020 číslo DOT 1413 na pneumatikách hovorí za všetko. Znamná to, že letné pneumatiky nepravdepodobnej značky MOMO, ktoré za veľa nestáli ani keď boli nové, boli vyrobené v 14. týždni roku 2013. To je takmer 2x viac než sa bežne odporúča. Žiadne pneumatiky by ste nemali mať staršie než 5 rokov. Inak je jazda na nich doslova nebezpečná. Sú stvrdnuté, vypraskané, aj keď s dezénom 4 mm by cez STK aj cez policajnú kontrolu ešte v pohode prešli. Veď lak udržia, dezén majú čitateľný. Čo viac by malo byť potrebné, však?

Vybrať vhodné disky zásadne pomohol nový 3D konfigurátor Alcar

3D konfigurátor Alcar výber diskov zásadne zjednodušil

Podobne, ako v prípade pneumatík, aj pri diskoch som mal celkom jasnú predstavu. Ani čierne, ani strieborné a určite nie plechové. Pre štýl a poslanie auta mali mať rozumnú cenu, menej lúčov a matnú tmavú farbu. Vyberal som v unikátnej novinke Alcar 3D konfigurátore. Pre toto auto, žiaľ, nie je k dispozícii náhľad 3-dverovej verzie, preto sú tu obrázky 5-dveráku podľa ktorých som výber robil. Je to veľmi pekný spôsob, ako si vopred pozrieť možné kombinácie diskov pre auto z viacerých uhlov. Alfonz teda dostal disky DEZENT TD Graphite. Snáď sa zhodneme, že to bola pre tento druh auta vydarená voľba.

Napriek tomu, že 3-dverová verzia Land Rover Freelander L314 v konfigurátore nie je, pre predstavu výslednej kombinácie diskov DEZENT TD Graphite v 17" priemere to je viac než postačujúce.

Pri 2,5 atmosfére nepohodlný, s 2,1 barmi úplne v pohode

Ako spomínam vo videu, s prechodom na 17" priemer diskov som mal trochu obavy o zníženie komfortu pruženia. Pri tomto aute nie je prvoradým vzhľad, ale funkčnosť. Kamera potrebuje plavnú jazdu na našich zlých cestách. Aj keď používame stabilizáciu, je vhodné čo najviac odfiltrovať už prvotné vibrácie. Keďže na aute sa, prekvapivo, nikde nenachádzajú žiadne štítky s výrobcom určeným tlakom v pneumatikách, prvé nahustenie sme v pneuservise odhadli na 2,5 atmosféry. Na nich bol Freelander skutočne tvrdší. To ma veľmi nepotešilo. Krátke pátranie na internete odhalilo, že Alfonz má jazdiť na tlakoch o pätinu menších. Keď sme teda tlaky vo všetkých kolesách upravili na 2,1 baru, komfort pruženia zásadne stúpol a teraz je to úplne v poriadku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov