Seat oslavuje tridsiate narodeniny typu Ibiza, ktorú po prvý raz predstavili na autosalóne v paríži už v roku 1984. Za ten čas sa z Ibizy stalo najdôležitejšie auto pre španielsku automobilku, pretože za tri desaťročia ich predali takmer 5 000 000. V júni dokonca uvidíme výročnú edíciu, ktorou to všetko chce Seat osláviť.

Seat Ibiza je od roku 2001 najlepšie predávaným autom segmentu v Španielsku. No veľmi dôležité sú pre Seat i zahraničné trhy, kde sa Ibize darí takmer celosvetovo. Najvýznamnejšie trhy sú Taliansko, Nemecko, Veľká Británia, Portugalsko, no i Mexiko. Po celom svete sa predáva v 75 krajinách. Na konci osemdesiatych rokov, keď značku prebral Volkswagen Group, dosahovala produkcia Ibizy rekordy. Predaj bol tak dobrý, že kvôli nej postavili novú továreň v Martorelle. Výroba v nej má dodnes status jednej z najmodernejších tovární a denne v nej vznikne takmer 700 Ibíz, pričom na linke pracuje takmer 1600 ľudí. Seat sa hrdí tým, že či už priamo alebo nepriamo dáva obživu asi 70 000 rodinám zamestnancov. 

Prvá generácia Ibizy (1984-1993) bola vyvinutá v spolupráci zvučných mien. Podielali sa na nej slávny dizajnér Giorgio Giugiaro, Karmann vyrábal karosériu a Porsche participovalo na motoroch. S druhou generáciou (1993-2002) nechceli v ničom zaostať za prvou, a tak sa na vzhľade podieľal opäť Giugiaro. Tretiu generáciu už mal pod palcom iný Talian. Walter de Silva nakreslil Ibizu pre roky 2002-2008. S jeho prácou boli spokojní nielen zákazníci, ale i vedenie, pretože dnes je tento pán šéfom dizajnu pre celú skupinu VW. Aktuálnu generáciu dizajnoval Luc Donckerwolke.

Predaje podľa generácií:
- Ibiza I, 1984-1993: 1,308,461 kusov
- Ibiza II, 1993-2002: 1,522,607 kusov
- Ibiza III, 2002-2008: 1,221,200 kusov
- Ibiza IV, 2008-dnes: 924,183 kusov


Vedeli ste, že...

Cena prvej Ibizy v 1984 bola 825,000 pesiet (4950Eur), no pri dnešných cenách by vyšla na 15620 Eur

Ibiza bola oficiálnym autom olympiády v Barcelóne

Bola prvým autom v segmente vybaveným systémo ESP ako štandard