V mene aktívnej bezpečnosti

O čo ide? Prečo vo vzduchu ako ťažký oblak visí možnosť odstaviť manuály pre budúce Subaru? Značka sa ostatne zameriava na vytvorenie mega bezpečných áut v spolupráci s firemnou technológiou EyeSight. Špičkovej aktívnej bezpečnosti akosi prekáža tretí pedál spojky a lepšie si "rozumie" s CVT automatickou prevodovkou, čo je logické. Automatizované bezpečnostné systémy spolupracujú s automatickými prevodovkami najlepšie.

Subaru manuál v ohrození EyeSightom

Hovorí o tom aj generálny riaditeľ Subaru U.K. Chris Graham pre AutoExpress na salóne v Ženeve. "Nie som si istý, či by to bolo vôbec kompatibilné s manuálnou prevodovkou. Neexistujú žiadne pletky, aby sme EyeSight budúcnosti ponúkali aj s manuálom," povedal Graham. "Moja intuícia mi hovorí, že to bude EyeSight s Lineartronicom [CVT], ktorý je budúcnosťou a dlhodobým cieľom. Konštruktéri majú za úlohy vytvoriť najbezpečnejšie autá na svete. Ak to urobia a povedia – tu máte manuálnu prevodovku, ale bez EyeSight, celé by to zničili a zabili,“ dodáva. Subaru, to je boxer motor a symetrický pohon 4x4. Po novom aj EyeSight má prezentovať jeden z hlavných pilierov značky.

Zábava bude pokračovať... Alebo nie?

A čo hovorí na zábavu za volantom, ktorú Subaru tiež symbolizuje? "Pre mňa musí byť STI s manuálom v podobe, s akou ho poznáme dnes. Avšak ak sa pozriete na BMW M autá s automatickou prevodovkou, nemyslím si, že to je koniec zábavy. A bol by som veľmi nadšený, ak by STI bol hybrid s benzínovým motorom, čo by bolo z hľadiska zrýchlenia fenomenálne."

Budúcnosť klasických šaltpák Subaru je tak kvôli firemnému zameraniu na budúcnosť a EyeSight ohrozené, aj keď nič nie je potvrdené. Dúfajme, že manuály tu s nami budú naďalej. Nie preto, že automaty sú „zlé“, práve naopak, sú veľmi dobré. Tak ako aj manuálne prevodovky. Mám rád manuálne aj automatické prevodovky, oba typy skríň sa hodia k určitému zameraniu auta a tiež ku konkrétnemu modelu. Viete si však predstaviť BRZ bez možnosti starej dobrej manuálnej prevodovky? :) 

Zdroj a foto: AutoExpress, TheDrive, Subaru