VW v predvečer otvorenia Ženevského autosalónu predstavil štúdiu Sport Coupe Concept GTE, auto, ktoré predznamenáva budúce dizajnové smerovanie značky. Zároveň ukazuje, ako bude vyzerať nástupca súčasného VW CC. Dôležité však je, že sa ale podľa čakávania, prehupne o triedu vyššie. Naznačil to koniec koncov už minulý rok predstavený Passat B8, ktorý narástol nielen rozmermi, ale aj technológiami. Hoci mal VW CC aj teraz trochu väčší kredit ako Passat, koncept automobilka posunula ešte výraznejšie Passat a Phaeton

Navigácia Sport Coupe Concept GTE vyberie trasu podľa toho ako sa cítite.

Sport Coupe Concept GTE prichádza, na značku VW, s pomerne inovatívnym dizajnom. Výrazná je najmä maska chladiča, ktorá prechádza do hlavných svetiel a rozdeľuje ich na dve časti. Konce rebier, ktoré sú v svetlách vytvorené LED pásmi, majú pripomínať konce krídiel prúdových lietadiel, winglety. Dynamická línia, ktorú načnú sa ťahá celým autom až po integrovaný zadný spoiler. To spolu so širokými blatníkmi a 21 palcovými kolesami dáva autu veľmi športový vzhľad. Koncept je postavený na platforme MQB a dostal štedrý rázvor 2 841 mm, čo je o 50 mm viac ako má Passat B8. GTE to dáva predpoklad, že ponúkne luxusný priestor pre štvorčlennú posádku. Hoci samotná automobilka štúdiu prezentuje ako štvordverové kupé, prístup do batožinového priestoru výrazne uľahčuje veko batožinového priestoru, ktoré sa otvára aj so zadným oknom ako to poznáme z liftbackov.

Štúdiu poháňa hybridná sústava, ktorú tvorí 3,0 litrový, prepĺňaný, benzínový motor V6 TSI, s priamym vstrekovaním a dva elektromotory. Výkon šesťvalca je 220 kW (299 k) a ponúka maximálny krútiaci moment 500 Nm. Dopĺňa ho jeden elektromotor vpredu, zabudovaný priamo v skrini 6-stupňovej prevodovky DSG. Ponúka výkonom 40 kW a krútiaci moment 220 Nm. Druhý elektromotor je namontovaný na zadnej náprave a poskytuje výkon 85 kW a 270 Nm. Spoločný výkon sústavy je 279 kW (380 k). Elektromotory sú napájané z lítium-ionových batérií umiestnených v stredovom tunely. V prípade nízkeho stavu batérií a potreby pohonu oboch náprav, však predný elektromotor slúži ako generátor pre ten zadný. VW tento systém prepojenia volá elektronický kľukový hriadeľ. Znamená to, že zadná náprava nie je mechanicky spojená s pohonným ústrojenstvom vpredu. Jediné spojenie elektromotora v prevodovke a elektromotora na zadnej náprave zabezpečuje kábel. Koncept má maximálnu rýchlosť stanovenú na 250 km/h. Z 0 na 100 km/h zvládne vyštartovať za 5,0 s. Automobilka pritom tvrdí, že kombinovaná spotreba konceptu by sa mala dostať na 2,0 l/ 100 km. V čisto elektrickom režime auto zvládne minimálne 50 km a jeho dojazd by mal byť 1 200 km. 

Koncept poháňa 3,0 litrový V6 a dva elektromotory.

Podobne, ako v Passate aj tu klasické budíky nahradil displej s 3D zobrazením. Zábavu a pohodlie posádky zabezpečujú ďalšie štyri dotykové obrazovky. Zaujímavosťou je v tomto prípade navigácia. Tá totiž prispôsobí trasu aktuálnemu stavu vodiča. Na základe biometrických údajov získaných zo smartwatch, alebo pásky na ruke  monitoruje aktuálny fyzický stav vodiča a podľa toho uprednostní napríklad kľudnejšiu diaľnicu pred náročnejšou kľukatou okreskou, aj na úkor vzdialenosti, či času.

Zdroj: tlačová správa