Skratka SLK nie je žiaden nezmysel, ako sa na pohľad môže zdať. Je za ňou ukrytá filozofia najmenšieho športového medveďa. Reprezentuje iniciály slov Sportlich, Leicht a Kurz. Teda športový, ľahký a krátky. Život mi doprial nie len vyskúšať, ale riadne preveriť a porovnať všetky tri generácie. S údivom a ozaj nerád konštatujem, že všetky tri generácie sú navzájom podobné. Nie tvarom, dvojmiestnou kabínou, či šikovne skladacou strechou.

Všetky tri generácie SLK majú, žiaľ, spoločné toto: Sportlich sú tak na 50% a Leicht nikdy neboli. So slovom Kurz súhlasím. Majú mnohé iné prednosti!

Napriek galaktickým rozdielom v technológii, konštrukcii, vypracovaní a noblese. Ako a v čom teda? Sportlich sú tak na 50% a Leicht nikdy neboli. So slovom Kurz súhlasím. SLK v ktorejkoľvek verzii však predčasne neodpisujte a pozrite si videotest! Každá generácia má viac, či menej predností, ktoré by ste ani nečakali. Toto roztomilé a dravé autíčko by sa malo volať SEK. Slová Steilich, Emozional und Kurz ho vystihujú omnoho lepšie. V Štutgarte sa v mene novej nomenklatúry rozhodli novú generáciu pomenovať SLC. Najbližší 1-2 roky je však stále aktuálne označenie SLK a okrem šialene nadupanej no aj nekresťansky drahej verzie SLK55 AMG je model 350 najlepšou voľbou. Prečo? Dôvodov je viac než dosť.

Krátka lekcia histórie. V r1994 aj predstavil Mercedes svetu tvarovo mimoriadne zaujímavý roadster. Aj preto, lebo dva roky predtým prišla športová značka z rovnakého mesta s konceptom Boxster. Velké úspechy Mazdy mx-5 (na mnohých trhoch vtedy označovanej aj miata) a solídny predaj BMW Z3 určil rozhodnutia manažmentu v oboch Štutgartských automobilkách. Napriek dvojročnému náskoku Porsche prišli sériové podoby Boxster a SLK rovnako v r1996. 

Verili by ste? Aktuálna generácia priniesla naftovú verziu SLK250 CDI. Aj keď do takého auta podľa drvivej väčšiny ropák nepatrí, mnohé ženy na to môžu mať iný názor. Štýl auta nijako netrpí a s 204 koňmi zrýchli na stovku za 6,7 s a ide vyše 240 km/h.

Strecha po zložení zásadne zmenší objem kufra z 335 na 225 l. Stále je to však pre bežný výlet dvoch viac než dosť.

Mercedes-Benz SLK350 R172
rok výroby 2014

 

PLUSY:

+ štýl a verejná závisť :),
+ nadbytok sily, skvelá dynamika,
+ skvelo vyladený zvuk výfuku,
+ bez strechy aj pri 0°C (airscarf),
+ rýchle ovládanie strechy 20 s,
+ kufor pre 2 na výlet 225 - 335 l,
+ oveľa hodnotnejší interiér ako R171,
+ spotreba sa dá pod 10 l/100 km,
+ moderné prvky aktívnej bezpečnosti
(aktívny tempomat, sledovanie pruhov, krízové brzdenie pred prekážkou)
+ páčky radenia pod volantom,
+ 60 l nádrž (dojazd vyše 600 km)
+ Magic Sky Control
(priehľadná / stmavovacia sklenená strecha).

 



 

     

MÍNUSY:

- nie taký športiak, ako by mohol byť,
- ľahký? s 1465 kg ani náhodou!
- 7G tronic má nešportové správanie 
- radenie pákou do strán?!,
- nevypínateľné ESC,
- bež možnosti získať samosvorný diff,
- nie pre chlapov nad 190/100 kg
- ovládanie strechy len keď stojí.

 

 

 


 

 

Mercedes-Benz SLK350 

rok výroby 2014

Motor:

atmosférický benzínový vidlicový 6-valec, uložený vpredu pozdĺž nad prednou nápravou, objem 3 498 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, kompresný pomer 12,0 : 1, max. výkon 225 kW (306 k) / 6 500 ot, max. krútiaci moment 370 Nm / 3 500 ot, litrový výkon 64 kW (87 k) / l, emisná trieda Euro 5.

Pohon:

7-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon zadných kolies.

Podvozok:

nezávislé viacprvkové zavesenie predných kolies, vzadu nezávislé zavesenie s priestorovo uloženými ramenami, kotúčové brzdy na oboch nápravách - vpredu s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC, TCS, BAS

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov vpredu 8 x 18" + pneu 235/40 R18, rozmery diskov vzadu 9 x 18" + pneu 255/35 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4134 x 1810 x 1301 mm, objem kufra - 225/335 l, rázvor 2430 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 465 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 7,1 l/100 km (výrobca), objem nárdže 60 l, výkonová hmotnosť 6,51 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 250 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 5,6 s

Cena:

Základná verzia - od 39 540 €
Testovaná verzia - od 53 400 €