Mercedes Benz E 63 AMG Estate

Uplynulo približne päť týždňov od svetovej premiéry kombi verzie nového Mercedes-Benz triedy E, a my vám dnes s potešením prinášame prvé dojmy z krátkeho rande s týmto autom. Vďaka snahe a ústretovosti nášho Slovenského importéra sme sa mali možnosť previezť v niekoľkých verziách (diesel aj benzín), ale ako vidíte na obrázkoch naokolo, dnes sa budeme venovať najmä tej TOP. Som si istý, že o chvíľu pochopíte prečo. Na svete je niekoľko áut, o ktorých som si vždy myslel to svoje a éčkový kombík od Mercedesu vo verzií AMG bol jedným z nich. Ako som sa však mohol niekoľko dní dozadu presvedčiť, človeku stačí tak málo, aby zmenil názor. Úplne od základov.

Svetová premiéra Éčkového kombíku (oficiálne označovanom ako model T triedy E, kódové označenie W212) sa udiala tento rok na Frankfurt Motor Show. Nebudem klamať, keď poviem, že tvary novej triedy E boli a sú prijímané rôzne. Áno, Éčko sa opäť posunulo inam, ale rozhodne tým správnym smerom. Či už je to exteriér (s komplet novou tvárou so štyrmi očami) alebo interiér (hranatejšia prístrojovka), každá zmena sa pozitívne podpísala na podarenom celku akým nové Éčko kombi naozaj je. Mňa dostala najmä neskutočná variabilita a praktičnosť interiéru modelu T (až do 1 950 litrov úložného priestoru). To množstvo volitelných doplnkov a možností vám až vyrazí dych: od bežnej sieťky, cež nosiče až po tretí rad sedadiel, ktorý jedným prstom poskladáte do podlahy! V Mercedese to volajú flexibilný manažment úložného priestoru EASY-PACK.

Auto ako Mercedes Benz E 63 AMG Estate, vám dá už z diaľky najavo potenciál, aký sa v ňom skrýva. Len ho neskúšajte dráždiť!

Auto ako Mercedes Benz E 63 AMG Estate, vám dá už z diaľky najavo potenciál, aký sa v ňom skrýva. Len ho neskúšajte dráždiť!

Samozrejme, vo verzií AMG idú tak trochu tieto veci bokom. Ale viete, čím ma Mercedes Benz E 63 AMG Estate dostal? Svojou univerzálnosťou! Cez bežný pracovný deň je to verný spoločník na akúkoľvek cestu. Jeho 7 stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 7 (možnosť radiť aj krídelkami pod volantom) radí v bežnom režime absolútne hladko, podvozok "AMG RIDE CONTROL" aj napriek nízkym pneumatikám (255/35R19 a 285/30R19) a obriemu rozmeru kolies žehlí cestu priam príkladne (dokonca je možné hovoriť aj o komforte, a to aj v priamom porovnaní s dieslovým variantom, ktorý je ladený do prísneho pohodlia). Pri takejto pohodičkovej jazde sa dokonca nekoná ani žiadne hučanie z výfuku, interiér je skutočne tichý aj v rýchlostiach nad 200 km/h. Navyše, môžete zobrať celú rodinu so psom na chatu. Musíte im predsa ukázať, že váš nový kombík je veľmi praktické a útulné autíčko (čiže ukážete manželke ten hlavný dôvod nákupu tohto auta).

Toto sa ale razom zmení, keď sa rozhodnete zistiť jednu vec: prečo mal ten predajca z Mercedesu taký divný úsmev na tvári, keď vám podával kľúče. Nastavte otočný ovládač do "S+" (Sport plus), zatlačte ovládač "AMG" (všetko obsahuje stredový panel), prifúknite si sedačku a zatlačte plyn. Ale nie úplne, najprv len jemne. A razom, všetko čo ste si doteraz o svojom aute mysleli, je teraz preč (neodporúčam skúšať s rodinkou na palube).

Zvuk tohto auta je niečo, čo budete milovať. Aj vaša žena, deti a svokra.

Zrýchlenie na 100 km/h je otázkou 4,6 sekundy, 200 km/h preletíte o ďalších 10. Až obmedzovač vás zastaví na klasických 250 km/h. Chuť, s ktorou auto zrýchluje z AKEJKOĽVEK rýchlosti je dych berúca. Navyše, zvuková kulisa ktorá toto divadlo doprevádza je úžasná, takže aj vodiči ktorých obiehate majú o zážitok postarané... Éčkové AMG chrle a striela do výfuku, či už radíte hore alebo dole. Auto o vašom štýle jazdy vie, dokáže sa vám prispôsobiť, sleduje vás. Prejavuje sa to napríklad aj tým, že vypne/obmedzí Lane keeping asist, teda asistenta pre sledovanie jazdy medzi čiarami na vozovke. Čo vás ale môže tešiť je fakt, že auto má aj v tomto momente nad vami stálu ochrannú ruku. Jeho systémy ako PRE-SAFE (systém ktorý spraví maximum pre vaše prežitie ešte pred samotnou haváriou) či ATTENTION ASSIST (systém sledujúci pozornosť vodiča) sú toho dôkazom.

Pre čo najdokonalejšie pevné štarty, vám Mercedes pribalí aj vecičku menom Race Start. Tá nie je ničím iným, ako asistentom pre pevný štart (alias Launch control). Tomu výdatne pomáha aj 40% (!) samosvorný diferenciál na zadnej náprave. Toto všetko je, samozrejme, už v sériovej výbave.

Budíky tohto Mercedesu sú kapitola sama o sebe. Upriamil by som ale vašu pozornosť na druhý budík zľava. Čím je taký zaujímavý? Len tým, že ukazuje čas klasickým spôsobom a nič iné...

Budíky tohto Mercedesu sú kapitola sama o sebe. Upriamil by som ale vašu pozornosť na druhý budík zľava. Čím je taký zaujímavý? Len tým, že ukazuje čas klasickým spôsobom a nič iné...

Auto, akým je Mercedes Benz E 63 AMG Estate nie je pre každého a ani sa to nepokúša predstierať. Či je to už pre jeho cenovku, alebo charakter. Avšak ten, kto si ho kúpi, nemôže ľutovať svoju voľbu. Komu vadí svalnatý výzor alebo prejav verzie AMG, ten isto siahne po dieslovom variante. Veď práve tie sú nositeľmi klasických Mercedes-Benz hodnôt: pohodlia, luxusu, noblesy a trvácnosti. Základná verzia E triedy T-Modelu začína už na 41 947 EUR (1 263 710 SKK) vrátane DPH (tú si po novom už môžete odrátať aj bez nezmyselnej mreže), verzia AMG sa bude predávať od februára 2010 za cenu približne 108 000 EUR.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Mercedes Benz E 63 AMG Estate rok výroby 2009
Motor: benzínový atmosférický V8, objem 6 208 cm3, max. výkon 386 kW (525k) / 6 800 ot, max. krútiaci moment 630 Nm / 5 200 ot
Pohon: 7-stupňová automatická, pohon zadných kolies, 40% samosvorný difereciál
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, kotúčové brzdy, za príplatok keramické
Kolesá: kované ultraľahké disky 255/40 R 18 (predok), 285/35 R 18 (zadok) prípadne 255/35 R 19 a 285/30 R 19
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4918 mm x 1872 mm x 1499 mm, objem kufra - 695 až 1950 litrov, pohotovostná hmotnosť - neuvedené, kombinovaná spotreba - 12,9 l/100 km, tvorba emisií - 299 g/100 km
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 250 km/h (el. obmedzená), zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 4,6 s
Cena: Základný model od 42 000 €, Testovaná verzia od 108 000 €
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 28 obrázkov