Test Peugeot 508 2.2 HDi GT

Som si viac než istý, že sme svedkami novej životnej etapy automobilky Peugeot. Úprimne priznávam, doteraz boli jej výrobky pre mňa krajne nezaujímavé. Divné tvary, diskutabilné jazdné vlasnosti. Nič, čo by oslovovalo našu cieľovú skupinu. Ale keď prišla nová 508, spozornel som. A keď predstavili 508 GT, vedel som, že toto bude konečne iné kafé. A viete čo? Po skúsenosti prehlasujem, že to bolo iné kafé než som čakal. Tak správne namiešané.

To prvé čo vás musí zaujať, to je nový dizajnový smer, ktorým sa Peugeot vybral. Okrem 308 CC a RCZ je toto len tretí aktuálny model tejto francúzskej automobilky, ktorý sa mi skutočne páči. Oproti zrušenej 407ke je to obrovský skok vpred, nakoľko sa jedná o proporčne vyvážené auto triezvych tvarov. Mimochodom, je to práve 508, ktorá súčasne nahrádza 407 a 607. Veľkosťou interiéru je takmer identická so 607 ale vonkajšie rozmery sú bližšie k 407. A priemerná pohotovostná hmotnosť pritom klesla o desiatky kilogramov.

508ku dostanete v troch karosárskych verziách: sedan, kombi (SW) a potom aj ako offroadovejšiu RXH. Pre mňa je sedan to najkrajšie z celej palety a preto som rád, že sme na test dostali práve štvordverák. Biela, strieborná alebo čierna farba? Každá sa sem hodí.

Peugeot 508 2.2 HDi GT

Peugeot 508 2.2 HDi GT

Testovaná verzia GT je to najlepšie (a najdrahšie), čo Peugeot v tejto triede dokáže ponúknuť. Na rozdiel od minulosti je teraz pod kapotou "len" štvorvalec, nie V6. Výkon je však vyšší a spotreba nižšia a s kultúrnosťou chodu to tiež nie je zlé. Samozrejme, V6 sa v tomto nevyrovná. Po väčšinu času vám to ale bude jedno, nakoľko agregát je vynikajúco odizolovaný od posádky.

Jediný motor pri GT je 2.2 HDi s výkonom 150 kW /204 k spriahnutý so 6.st. automatickou prevodvkou, ktorej môžete kecať do radenia pádlami pod volantom. Krútiaci moment je na špičke triedy. 450 Nm je k dispozícií už od 2 000 ot. Hneď tu musím napísať, že takto zharmonizovanú automatickú prevodovku s dieselovým motorom je radosť šoférovať. Jej chod je pritom hladký a radenie rýchle. Sakra, pripomína to relkamný materiál, ale to len vďaka tomu, že na mňa táto technika spravila dojem. A to mám pri slovách diesel a nafta vyrážky po celom tele...

Peugeot 508 GT má potenciál príjemne prekvapiť aj zarytého odporcu francúzskych áut. Mňa určite prekvapil a k fanúšikom som určite nepatril.

Interiér je tiež miesto, kde sa odohralo veľa zmien, samozrejme k lepšiemu. Dovolím si tvrdiť, že sa jedná o ďaleko podarenejšiu kreáciu ako napríklad v Mondeu. V tejto najvyššej verzii je to skutočne luxusne pôsobiaci interiér, plne porovnatelný s tým napríklad v Passate, avšak nemecká nuda sa tu nekoná. Použité materiály, aj samotné vyhotovenie znesie aj najprísnejšie kritéria. Na francúzske auto je to nezvyk, ale aj napríklad logika umiestnenia ovládačov je vcelku dobrá. Teda, až na pretlačítkovaný volant. To je naozaj taký problém spraviť niečo podobné ako u nemeckej alebo švédskej konkurencie?

Sedačky, posed, miesto na sedenie, to všetko je zvládnuté veľmi dobre, ale neodpustím si kritiku na nedostatok odkladacích priehradok, najmä v prednej časti kabíny. Kam si mám dať mobil? Peňaženku? Kľúče od domu? Do prťavej lakťovej opierky? Ach, škoda...

A na záver ešte pridáme jedno upozornenie: po daždi alebo po umývaní auta neskúšajte otvoriť kufor, najmä ak v ňom máte batožinu. Prečo? Lebo vám všetká voda zo zadnej kapoty "šikovne" stečie priamo dnu na veci. Zamrzí je  slabé slovo...!

Interiér Peugeot 508 2.2 HDi GT

Interiér Peugeot 508 2.2 HDi GT

To najpodstatnejšie je ale prípade podvozok. Písmená GT totiž dokonale vystihujú charakter auta: veľká loď na dlhé a pohodlné cestovanie s nadpriemernými jazdnými vlastnosťami. Ako ste už vo videu počuli, tie sú naladené úplne netradične na tohto výrobcu, doslova až nemecky tvrdé ale zároveň robustné. Presne to sú tie slová, ktorými by som opísal spôsob, akým sa 508 GT dokáže popasovať s cestami.

Vrcholová verzia je totiž jediná, čo zdedila po 407 prednú nápravu (dve trojuholníkové ramená) ktorá bola navyše ešte viac poladená. Výsledkom je auto, ktoré vás baví šoférovať aj na kľukatých a ostrejších cestách. A to je v prípade veľkého Peugeotu fakt čo povedať!
 

Až pri jazde (povedzme o niečo ostrejšej ako sa bežne jazdí) objavíte ďalší dôvod, prečo bol uprednostnený štvorválec pred šesťválcom - hmotnosť nad prednou nápravou! Spojenie podvozok + motor + automatická prevodovka je u GT skutočne podarené a ani náznakom nepripomína chovanie starej 407. Kdeže! Či už sa do zákruty vrháte pod plnými brzdami alebo uprostred nej akcelerujete, vždy máte pocit dominancie podvozku nad motorom, presne ako to má byť! Ani veľké nízkoprofilové kolesá (235/45 R18) neuberajú na kvalite jazdy, resp nikdy počas testu sa mi nestalo, že by o sebe dali vedieť ranou pri trafení diery na ceste.

Motor v Peugeot 508 2.2 HDi GT

Motor v Peugeot 508 2.2 HDi GT

Stráviť s Peugeotom 508 GT more času bolo pre mňa potešením. Priemerná spotreba sa pohybuje niekde okolo 7 litrov na 100 km. Áno, nie je to ultra úsporné auto, ale na ponúkaný výkon a jazdné vlastnosti je to viac než slušné. Celkovo vzaté, 508ka sa podarila po takmer každej stránke.

Teší ma aj fakt, že toto je auto, ktoré sa môže priamo postaviť konkurentom v triede ako je Passat, Mondeo, Insignia, Superb. A to vravím úplne vážne. Jediné čo ale budete musieť prekusnúť je cena. Nie, nie je vôbec zlá za takto podarené auto, otázka však stojí ináč: dáte za Peugeot takmer 40 000 EUR?

Peugeot 508 2.2 HDi GT

PLUSY:

+ design,
+ jazdné vlastnosti,
+ podarený interiér,
+ súlad motora a automatu,
+ akustický komfort

     

MÍNUSY:

- chýbajú odkladacie priestory,
- neústretová el. parkovacia brzda,
- do kufra z veka tečie voda,
- ambiciózna cena.

Peugeot 508 2.2 HDi GT
rok výroby 2011
Motor:

vznetový 4-valec vpredu naprieč, prepĺňanie jedným turbom, objem 2179 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) / 3500 ot, max. krútiaci moment 450 Nm / 2000 ot.

Pohon: automatická 6-stupňová prevodovka, pohon predných kolies
Podvozok: zavesenie predných kolies s lichobežníkovou nápravou, vzadu štvorprvková náprava, kotúčové brzdy, ABS, rozdelenie brzdovej sily EBD, brzdový asistent EBA, stabilizácia ESP, elektrický posiľňovač riadenia EPS.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 18", pneu 225/40 R18
Rozmery a hmotnosti:

Dĺžka/šírka/výška (mm) 4792/1853/1456, objem kufra - 497 l, pohotovostná hmotnosť - 1736kg, kombinovaná spotreba - 7,0 l/100 km

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 234km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,2 s

Cena:

Základný model - od 20 900 €, testovaná verzia 37 800 €

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov