Test Peugeot RCZ 1,6THP 200

Aj keď sa už nejedná o žiadnu novinku, všetci v TopSpeed.sk sme naozaj veľmi radi, že Peugeot sa odhodlal stavať auto ako RCZ. Po dlhých rokoch, či desaťročiach je to peugeot, ktorý nie je hanba nalepiť si na stenu. Práve naopak. RCZ vyzerá skvelo - dynamicky, emotívne, moderne a aerodynamicky. Staticky má pre väčšinu všetky črty obdivovaného a túžobne želaného auta. Nezvyčajne, prakticky od uvedenia do predaja, má tento typ okamžite slušné renomé aj medzi autíčkarmi a skutočne prísnymi kritikmi.

TopSpeed prináša druhú autorecenziu Peugeot RCZ. A po druhýkrát môžeme (testovali sme Peugeot RCZ HDI 163k) verejne pridať zistenie, že Peugeot RCZ nie len skvelo vyzerá, ale rovnako tak na cestách aj funguje. Ako funguje v oblasti spoľahlivosti nám môžete zreferovať vy. Zdá sa, že vás majiteľov tohto kočkolapa nie je vôbec málo. Prakticky každý deň na našich cestách stretnem aspoň jeden kus, niekedy aj viac...

Peugeot typom RCZ pred dvoma rokmi vošiel do triedy luxusných imidžových kupé. Aj keď v minulom desaťročí vyrábal model 407 coupé, podľa väčšiny túto kategóriu opustil krásnym 406 coupé. Na rozdiel od krásnej 406ky od Pininfarinu je typ RCZ navyše skutočný športiak, telom aj dušou.
Interiér je naozaj na vysokej úrovni. Na peugeot je to svetová zmena!

Interiér je naozaj na vysokej úrovni. Na peugeot je to svetová zmena!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Bolo by to asi veľmi jednoduché, povrchné a informačne málo vídatné, keby som pre peugeot tak prelomové auto zhodnotil a opísal v piatich vetách. Pripravte sa preto na nápor faktov prepletených emóciami, ktoré by vám na konci mohli pomôcť vytvoriť si na tohto šviháka z francúzska názor.


Presne pred rokom sme preverili zdatnosti modelu so vznetovým dvojlitrom RCZ HDi s max. výkonom 163 k. Väčšinu vtedy zistených faktov vtedy môžeme teraz znova potvrdiť. Vtedy nám jednoznačne najviac chýbal výkon a dravosť. Dízlové RCZ je super voľba pre tých, ktorí nie sú ochotní brúsiť pneumatiky ani 1x za týždeň. Presnejšie vôbec. Aj keď ono sa to aj na modeli HDi veľmi pekne dá. Krátke výlety na okruh a uzavretú motokárovú trať to povtrdili. Ale je pre tých, ktorí chcú super štýlové auto na každý deň, nebudú točiť motor do oblakov, nebudú pískať pneumatikami ale ústami pri pohľadne na dosiahnutú spotrebu. Je pre tých, ktorí chcú komfortne a svižne cestovať, s prehľadom predbiehať a užívať si zakľukatené cesty.

V oblasti dizajnu Peugeotu RCZ nieto čo vyčítať, absolúne nič.

V oblasti dizajnu Peugeotu RCZ nieto čo vyčítať, absolúne nič.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov
Najväčším a v zásade jediným nedostatkom Peugeotu RCZ je obmedzená ponuka motorov a ich podpriemerné výkony.

Vedel som, že v ponuke je aj výkonnejšia verzia s benzínovým turbo motorom s max. výkonom 147 kW (200 k). Podľa uvádzaných údajov mi bolo ľúto, že Peugeot RCZ nemá v ponuke naozaj silný motor. Ale na verdikt som si musel počkať. Nebudem ho predsa hodnotiť za jeho chrbtom... :)


Moja predtucha sa naplno potvrdila. Ak chce výrobca moderným, robustným autom so slušnou aktívnou a pasívnou bezpečnosťou (asi netreba pochybovať, že Peugeot RCZ v testoch EuroNCAP nedopadne dobre - zatiaľ ho tam nerozbíjali) a slušnou výbavou, ktorého pohotovostná hmotnosť prekračuje 1300 kg zaujať pilotov, musí s pomerom výkonovej hmotnosti podliezť 8 kg na kilowatt. V tomto prípade to pri hmotnosti 1390 kg predstavuje požiadavku na výkon mininálne 176 kW (240 k). Opakujem, takto výkonný motor by mal byť pre skutočne športový model RCZ len začiatok. Športové Audi TTS má pri výkone 200 kW pohotovostnú hmotnosť 1470 kg, čo je 7,35 kg/kW. Naostrejší model TT RS má pre veľký 2,5 litrový 5-valec, množstvo chladičov a medzichladičov, veľké brzdy a podobne síce až 1525 kg, no k dispozícii tiež 265 kW, čo predstavuje výkonovú hmotnosť len 5,7 kg/kW.