Ford sa do hustej arény vrhol s neprehliadnuteľným dizajnovým štýlom, ale aj zaujímavou technikou – teda ak už raz a navždy prijmeme medzi seba nesymetrický trojvalcový motor (ja s tým mám stále problém, tak ma ukameňujte). Puma ako správna šelma má však aj rozvinuté reflexy na obranu seba aj posádky, dokáže sa adaptovať na rýchlosť utekajúceho stáda, šprintovať rovno medzi prekážkami, predchádzať konfliktom v džungli a vyhýbať sa nerovným súperom. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Od Knihy džunglí späť k technike

Po prvom nasadnutí do novej Pumy mi doslova do očí zasvietil veľmi pekný digitálny prístrojový štít s 12,3 "displejom, ktorý mení farby a tvary podľa zvoleného režimu jazdy. Už väčšou klasikou je 8" dotykový displej na stredovom paneli a systém SYNC 3, ktorý však dokáže komunikovať cez internet. (FordPass Connect).

Už na medzinárodnej prezentácii si forďáci dali záležať, aby nám čo najpresvedčivejšie ohúrili bezkonkurenčnou kapacitou batožinového priestoru vo svojej triede. Praktickosť tomuto auto rozhodne nemôžem uprieť, veď Puma ponúka objem 456 litrov (402 l v hybridnej verzii) na batožinu. V tom je aj integrovaný systém MegaBox s objemom 80 nepremokavých litrov, do ktorého sa dajú postaviť veci vysoké až 115 cm. 

Hybrid už nesmie chýbať

Technológia EcoBoost Hybrid zdokonaľuje 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost o integrovaný štartér/generátor (BISG) poháňaný remeňom s výkonom 11,5 kW. Systém BISG nahrádza štandardný alternátor a umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Časť takto zachránenej energie využíva systém na zvýšenie krútiaceho momentu pri zrýchľovaní či rovnomernej jazde. Kombinovaný je so 6-stupňovým manuálom, ktorý, tak ako som, čakal, dobre padne do ruky. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Načančaná Puma, ako pre nás

Pre novinárov vyštrnagli jeden pekný kúsok vo výbave ST-Linie X s množstvom dodatočných doplnkov – vrátane praktického elektrického otvárania kufra či viacerých bezpečnostných a komfortných systémov. Z 27 090 € za Pumu 1.0 ST-Line X sme sa teda dostali na konečných 31 249 €. Zatiaľ túto cenu nechcem komentovať, zato vy už máte možno plno otázok. 


Tak sem s nimi, pýtajte sa v diskusii.