Mamut

Zásluha za tento titul prislúcha mamutiemu 6-litorvému W12 twinturbo motoru s výkonom 635 koní a 900 Nm! Maximálnu rýchlosť zvýšili z 301 km/h na 306 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 3,9 s. Výkon je na všetky štyri kolesá prenášaný cez 8-stupňový automat. Zaujímavý je systém Bentley Dynamic Ride. 48V elektrický systém poznáme z Audi SQ7. Ide o aktívne stabilizátory, ktoré potláčajú náklony karosérie v zákrutách a zaisťujú lepší kontakt kolies s vozovkou. A práve pre dva výkonné elektromotory bol potrebný dostatočný elektrický výkon, aby stabilizátory dokázali natáčať a eliminovať priečne, ale aj pozdĺžne nakláňanie karosérie. Ako sme pri teste Audi SQ7 na SlovakiaRingu zistili, neznamená to, že karoséria sa nenakláňa vôbec, ale o poznanie menej, ako by to bolo pri tak veľkých a ťažkých autách bez aktívnych stabilizátorov.

Nie je predsa žiadnym tajomstvom, že Bentley Bentayga stojí na báze Audi Q7/Porsche Cayenne/VW Touareg III. Dokonca značnú časť týchto áut predvyrábajú práve vo fabrike pri Bratislave. Akurát pod kapotu tohto auta, rovnako ako v interiéri, ponúkajú luxus, ktorý spomínaní bratia platformy nemôžu získať.

Výfuk ponúka zúrivejší tón pri naštartovaní a podraďovaní. Za príplatok je možné získať keramické brzdy. Tie vydržia až do teploty 1 000 stupňov a oproti štandardným oceľovým kotúčom ušetria až 20 kg! Dizajnovo sa odlišuje decentnými zmenami. Najvýraznejšie sú čierna predná maska, zadný spojler a jemne zatmavené predné aj zadné svetlá.

V interiéri pribudol karbón a alcantara, ale ak by sa to zákazníkovi náhodou nepáčilo, nie je problém prinavrátiť kožu. Na palubnej doske, prahoch a sedadlách nájdeme aj logo SPEED. Žiaľ, chýba tam ešte TOP… :) Novinku bude možné prvýkrát vidieť na blížiacom sa ženevskom autosalóne 2019 začiatkom marca.