Zbraň pod kapotou

Podobne ako väčšina vrcholových modelov divízie AMG, aj A45 má dve verzie. Tie pod kapotou ukrývajú nový preplňovaný 2,0-litrový štvorvalec s označením M139. Štandardná verzia má výkon 285 kW (382 k) a 480 Nm. My sa však sústredíme na verziu s písmenkom S. To z nového motora, ktorý je mimochodom najsilnejší sériovo vyrábaný štvorvalec na svete, dostáva výkon až 310 kW (416 k)!

Predstavte si, že v roku 2009 niekomu poviete, že hatchback bude mať viac ako 400 koní...

Krútiaci moment je 500 Nm. Cez novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku je rozdeľovaný systémom 4matic+ na všetky štyri kolesá. Po prvýkrát dostáva najmenšie AMG drift mode (štandard vo verzii S, príplatok pre klasickú verziu), ktorého účel netreba ďalej vysvetľovať, ale pozrieť si video nižšie.

A45 zrýchli z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Dokúpiť si môžete AMG Driver's Package, ktorý odomkne maximálku na 270 km/h. Verzia A45S zvládne stovku o desatinu rýchlejšie a 270 km/h pôjde rovno od začiatku, bez dodatočných poplatkov.

Dizajnovo sa od A35 AMG odlišuje už na prvý pohľad. Tradičná AMG maska chladiča nesmie chýbať, rovnako ako dve koncovky výfuku na každej strane. Nad otvorom pre chladenie bŕzd je nová čierna lišta, ktorá dodáva autu na agresivite, rovnako ako aerodynamické krídelká vpredu a veľký strešný spojler. A45 jazdí na 18” diskoch, zatiaľ čo A45S má štandardne 19” disky.

Štýlový súrodenec

Mercedes rovno svetu ukázal aj štýlovejšie AMG CLA 45. To je takmer identické s hatchbackom. Na stovku zrýchľuje o desatinu pomalšie. Čiže CLA 45 za 4,1 s a CLA 45S za 4,0 sekundy. Ďalším rozdielom je o niečo vyššia váha a absentujúci zadný spojler, ktorý nahradil decentný “duck tail”. Ktoré nabúchané Ačkové AMG by ste si vybrali? Dajte vedieť v komentári.

Foto: Mercedes-Benz