Do ringu v dohľadnej dobe prídu Seat Leon Cupra - aktuálny rekordér medzi predokolkami na Nurburgringu, VW Scirroco R a Golf R, očakáva sa Ford Focus RS a ticho iste neostanú ani chalani v Renault Sport Technologies s ďalšou generáciou Mégane R.S. Predný spojler na Honde Civic TypeR vraj naozaj generuje prítlak a zvislé krídelká po stranách majú zas usmerneným obtekaním vzduchu znížiť odpor. Väčšie predné vstupy pre chladenie majú vraj adekvátnu veľkosť nie len pre chladenie motora, ale aj bŕzd. Je možné, že prvýkrát dostane aj sériová verzia otvory pre chladenie na prednej kapote. Podobné aké sme roky obdivovali na modeloch Escort a Sierra Cosworth. Zadné dvojité krídlo tiež nie je len vecou pre dojem a ohúrenie, ale aj skutočný prítlak od istej vyššej rýchlosti. Nie je žiadným tajomstvom, že mnohé z riešení preverovali na Severnej slučke Nurburgringu.

Civic TypeR vychádza, ako vždy doposiaľ, zo štandardného modelu, no rovnako ako vždy doposiaľ bude mať značne posilené podvozkové časti. Týka sa to všetkého. Bŕzd, pruženia, zavesenia. Koncept je o 30 mm nižšie ako bežný Civic a má o 3 palce väčšie disky ako bežné verzie. Presne tak, v nafúknutých blatníkoch sa vrtia 20" disky. Šušká sa, že Honda Civic typeR možno dostane aj riadenie zadnej nápravy, je to však zatiaľ len špekulácia. TypeR Civic získa nové predné svetlá so vstavanými DRL (dennými svetlami) no ohľadne svetiel bude najväčšou peckou zadná časť, kde sú LED lampy vstavané do dvojitého krídla. To čo sme z tohto článku čakali asi všetci je potvrdenie max. výkonu motora. Očakávané minimum z 2,0 l turbo je 206 kW (280 k). Prehnané však vôbec nebude očakávať aj viac než 221 kW (300 k). Isté je, že pod kapotou bude jeden z prvých z novej generácie prepĺňaných motorov VTEC TURBO z radu Earth Dreams Technology, samozrejme, s priamym vstrekovaním paliva so splnenou normou Euro6, ktorá je v platnosti od tohto roka. 

Napriek tomu, že preplňované motory v európskej ponuke produkčných vozidiel Honda už nejakú dobu chýbajú, spoločnosť technológiu preplňovania neustále aktívne rozvíja ako na pretekárskych tratiach, tak v iných regiónoch. Úspešný návrat značky Honda na Majstrovstvá sveta cestných vozidiel WTCC v roku 2013 priniesol skúsenosti, ktoré významne pomohli pri vývoji nového modelu Type R, pretože vývojový tím mal k dispozícii analýzy a spätnú väzbu ohľadom výkonu a konštrukčných riešení zhromaždených na pretekárskej trati. Dizajn konceptu Civic TypeR vyvinuli v Európe vo vývojovom centre v Britskom Swindone.