Toyota nevidí budúcnosť v elektromobiloch. Aspoň nie v tých, kde je zdrojom energie akumulátor, ktorý treba dobíjať z elektrickej siete.  Oznámil to Jim Lentz, šéf severoamerickej divízie Toyoty. Podľa neho sa bude automobilka radšej  venovať hybridom a z dlhodobého hľadiska vodíkovým palivovým článkom. 

Jim Lentz si myslí, že na rozdiel od časov, keď začínali s hybridmi v tom tentoraz nebudú sami. Všetci významní výrobcovia automobilov sa podľa neho budú uberať cestou palivových článkov.

Jim Lentz, šéf severoamerickej divízie Toyoty

Toyota má pomerne bohaté skúsenosti s výrobou elektromobilov. Táto informácia zrejme mnohých prekvapí, no je to tak. Ide najmä o marketingovú záležitosť. V niektorých severoamerických štátoch totiž výrobcovia automobilov musia ponúkať aj alternatívu k spaľovacím motorom. To donútilo mnohé automobilky k výrobe viac, či menej vydarených elektromobilov. Príkladom je trebárs nedávno medializovaný elektrický Fiat 500e. V prípade Toyoty je vyvoleným typom obľúbené SUV RAV 4. Zaujímavosťou je, že batérie do elektrickej RAV 4 dodáva Tesla. Aspoň teda dodávala. Kontrakt, ktorý uzavreli v roku 2012 bol totiž na 2 500 kusov a mal trvať do roku 2014. Obe automobilky svoju časť zmluvy splnili, no Toyota už nemá záujem pokračovať v tomto smere. Jedným z dôvodov sú predajné čísla, keďže sa predalo iba 1 594 elektrických RAV 4. Ďalším dôvodom je vývoj auta, ktoré bude získavať energiu z vodíkových palivových článkov.  Podľa Lentza je práve toto cesta, ktorou sa bude uberať  automobilový svet.

Auto na základe konceptu Toyota FCV, začne automoblika predávať už v roku 2015. Energiu bude čerpať z palivových článkov. 

Podľa Automotive News chce Toyota začať v Kalifornii, preto ponúkla firme FirstElement Fuel pôžičku 7 miliónov dolárov, aby vybudovala infraštruktúru vodíkových čerpacích staníc. Toyota plánuje vybudovať 68 staníc. Kalifornia dokonca chce mať 50 staníc do konca roku 2016. Navyše Lentz verí, že nezostanú jediní. Ako povedal: „Dúfam, že ostatné automobilky uvidia naše investície a investujú rovnako“. Myslí si totiž, že na rozdiel od časov, keď začínali s hybridmi v tom tentoraz nebudú sami. Všetci významní výrobcovia automobilov sa podľa neho budú uberať cestou palivových článkov. Samotná Toyota plánuje spustiť sériovú výrobu auta vychádzajúceho z „vodíkového“ konceptu FCV už na budúci rok, teda v roku 2015.

Zdroj: autoblog

 

Pozrite sa ako jazdí elektrická Tesla Model S a ako Toyota Auris Touring Sports Hybrid.