Bartosz Ostałowski o sebe tvrdí, že motoršport je jeho vášeň, odkedy si pamätá...

Odhodlanie, aké sa len tak nenájde

Bartek od malého decka nasával informácie o svete štyroch kolies, aby od veku 18 rokov mohol mať v garáží jedno z najpopulárnejších áut tej doby v Poľsku, Audi 80 Quattro. Čo čert nechcel, písal sa rok 2006, keď mal Bartek takmer 20 rokov a bol účastníkom dopravnej nehody na motorke, po ktorej mu museli amputovať obe ruky. Tie mu odrezali takmer pri ramenách. Mnoho ľudí by sa v tom momente zosypalo. Zdravý človek si to nevie ani len predstaviť, aké to je ťažké. Nasledoval dlhý pobyt v nemocnici, rehabilitácie a rozmýšľanie, čo ďalej so životom...

Chalan bol natoľko odhodlaný pretekárskemu snu, že necelý rok po nehode už sadal do auta a učil sa jazdiť. Dlhé tréningy plné nervov po pár mesiacoch priniesli vytúžené ovocie a Bartek si sadá do upraveného auta, konkrétne do podomácky upraveného BMW 3 E30. Spoločne s kamarátmi trávil v aute dlhé dni, aby vylepšil aj tie najmenšie detaily. Na trati tak mohol byť ešte lepší. V r2010 sa mu dokonca podarilo získať pretekársku licenciu! Stal sa tak prvým automobilovým pretekárom, ktorý nemá obe horné končatiny. Tým sa mu otvorili nové dvere v živote a s BMW začal jazdiť amatérsky rally cross. V roku 2011 sa mu podarilo v Poznani zvíťaziť v danej kategórii.

V roku 2012 sa mu ozval Krzysztof Oleksowicz, ktorý stál za firmou s náhradnými dielmi známou aj u nás – Inter Cars, a prehovoril ho na drifty. Zároveň mu spoločnosť pomohla pripraviť Nissan Skyline R34. Na konci roka Bartek stvoril vlastné meno Bart Racing. V sezóne 2013 ho čakala zmena. Auto ostalo to isté, ale pod kapotu sa nasťahoval motor z Chevy Corvette. Najväčšie problémy boli s ručnou brzdou a prevodovkou, ktoré sa im dlho nepodarilo odladiť, aby Bartekovi vyhovovali na 100 %. Rýchlosti preto kvaltuje ramenom! Chalanovi prajeme veľa úspechov aj v tomto roku.

Toto meno mnohým nie je cudzie. Do povedomia širokej verejnosti sa v týchto dňoch dostal vďaka Grand Tour a Richardovi Hammondovi.