Mazda MX-30 dizajnovo spredu trocha pripomína CX-30, takmer kolmá maska má v strede len veľké logo výrobcu. Svetlomety s okrúhlym denným svietením prebrali túto funkciu z Angel Eyes v BMW modeloch, ktoré z okrúhlych tvarov prechádzajú na všelijaké iné, len nie okrúhle.

Mestský crossover takmer kopíruje rozmery CX-30ky, dĺžka 4 395, šírka 1 795 aj rázvor 2 655 mm sú identické. Rozdiel je len vo výške, tá je v prípade elektromobilu o 30 mm viac ako pri CX-30ke, tu je to 1 570 mm. Z modelu RX-8 tu môžeme nájsť napríklad zadné dvere otvárajúce sa proti smeru jazdy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aj s wankelom?

Okrem toho môže RX-8 pripomínať aj v budúcnosti. Časom by totiž do ponuky mal prísť model s wankelovým motorom, ktorý by mal zabezpečiť predĺženie dojazdu v štýle range extender. Elektrický motor označený e-Skyactiv má 106 kW (144 k). Kapacita akumulátora je 35,5 kWh, v prípade AC nabíjania má byť maximálna hodnota výkonu 6,6 kW.

Mazda avizuje dojazd na úrovni 210 km, čo síce nie je veľa, ale automobilka tvrdí, že Európanom to stačí. Podľa automobilky totiž priemerne najazdia denne 50 km. Menší akumulátor znamená tiež menšiu hmotnosť a lepšie jazdné vlastnosti, ktorými by sa mal tento elektricky crossover pýšiť. Pohotovostnú hmotnosť však neudali.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dizajn interiéru nie je až tak vzdialený od iných súčasných modelov Mazda, rozdielom však je obrazovka pred radiacou pákou. Na nej ovládate funkcie elektromobilu. Pod ňou hlbšie je odkladací priestor, rovnako ako pod vystúpenou konzolou s radiacou pákou. I keď Mazda o novinke neprezradila všetky informácie, nemá problém s predobjednávkami. Na Slovensku cena First Edition začína na 34 400 € a Mazda ju na náš trh uvedie na budúcoročnú jeseň. Sériovo bude mať LED adaptívne svetlá, 18-palcové disky alebo elektricky nastaviteľné a vyhrievané vodičove sedadlo.

Zdroj: Mazda