Volvo vstupuje do kategórie mestských prémiových SUV. Po väčšom XC60 predstavili Volvo XC40. A nešlo len o premiéru auta, ale aj nového showroomu značky v Bratislave, hneď vedľa nákupného centra Bory Mall. Ide o najmodernejší salón značky podľa nových štandardov Volvo Retail Experience a komplexné zákaznícke centrum. Nečudo, že premiéra nového Volva prebehla práve tu. 

Podarený štýl a dizajn

Volvo hovorí o XC40 ako o najexpresívnejšom type v portfóliu. Niečo na tom bude, dizajn je vážne podarený a srší z neho severská atmosféra. Je robustný, originálny a trochu menej seriózny ako pri väčších SUV značky. Prichádza v zaujímavej ponuke farieb. Predstavený kus odeli do akejsi svetlomodrej, tá sa niektorým páčila, iným až tak nie. Každopádne ide o veľmi zaujímavú a kreatívnu voľbu.

Kompromisný interiér?

Aký ma Volvo XC40 interiér? Ten je trochu rozporuplný. Obsahuje prvky, ktoré v iných autách nenájdete. Tak napríklad vzduchom vetraný subwoofer integrovaný do palubnej dosky! Tým vznikli plnohodnotné odkladacie priestory v dverách na tablet alebo dokonca notebook. Kvalita plastov odpovedá prémiovosti značky, je tu však jedno ALE. Nesadajte si predtým do S90, V90, XC90 alebo do XC60. Tie majú skvelé interiéry, či už po stránke architektúry alebo kvality materiálov. Ak si sadnete do XC40, môžete byť veru mierne sklamaný. Nejde o nekvalitu, ale v porovnaní s drahšími typmi pôsobí predsa len o niečo lacnejšie. Je to logické. Tvary kopírujú vyššie uvedené typy s pár odlišnosťami. Čo ma vyslovene prekvapilo, bol neprirodzený posed na zadných sedadlách. Hlavne sedáky sú malé a úzke. Kvôli odkladacím priestorom zúžili lavicu, čo by až tak nevadilo. Kto sedáva vzadu v mestskom SUV v „trojke“? Ale dĺžka sedákov a ich plochosť nepodopierajú stehná. Sedí sa kompromisne. Navyše, s výškou 186 cm som zaboril kolená do tvrdých plastových „krytov“ predných sedákov. Naopak, vpredu posedu nič nechýba.

XC40 je prvým Volvom, postaveným na modulárnej platforme CMA. Motory sú zatiaľ v ponuke dva. Benzínový dvojliter T5 s 247 koňmi a 8-stupňovým automatom. Rovnaký objem, počet valcov a prevodovku má aj dízel D4. Ten má 190 koní. Neskôr rozšíria paletu motorov na viac variantov

Pre značku charakteristická bezpečnosť je na popredných priečkach priorít. Tak napríklad poloautonómny systém riadenia Pilot Assist, systém automatického brzdenia v meste City Safety, ochrana pred zídením vozidla z cesty a systém zmierňovania nárazov, systém upozornenia na križujúce vozidlá s funkciou automatického brzdenia a kamera s rozsahom 360°. Patrí tak k najlepšie vybaveným malým kompaktným SUV.

Atmosféra severu nielen v autách

Viete, na Volve je niečo nevšedné a zaujímavé. A nehovorím teraz len o XC40. Z ich áut dýcha severská atmosféra, akokoľvek to môže znieť ako klišé, ale je to tak. Pri nasadnutí do takého V90, ale aj iných typov, pocítite záliv pohody a bezstarostnosti. Špičkové materiály, kde je kov kovom a drevo ozajstným drevom. Je to zážitok. A práve to dosiahli aj ľudia stojaci za novým najmodernejším showroomom značky na bratislavských Boroch. Pri vstupe vás prekvapí domovská atmosféra, všade je veľa miesta, pohodlné pohovky a stoličky. Nenájdete tu žiadne fejkové materiály, zástupcovia hovoria, že aj v salóne je drevo drevom atď... veď to poznáte. Zákazník má o dôvod viac tešiť sa na návštevu showroomu. A nehrali iba na city, ale aj na praktickosť. 

Podľa Eduarda Klöcklera, generálneho riaditeľa T.O.P. Auto Bratislava: „Rozhodnutiu postaviť nové predvádzacie priestory predchádzali predajné výsledky za posledné roky. Predávame prémiové vozidlá, zákazníkom chceme ponúknuť rovnako kvalitné služby a prvotriedny servis. Nový showroom je tak logickým krokom pri rozširovaní nášho dílerstva.“ Je to komplexné centrum pre zákazníka. Kúpi tu nové auto, jazdené z programu Volvo Selekt, alebo navštívi profesionálny servis, ktorý tiež patrí medzi najmodernejšie. Má vlastnú lakovňu a klampiareň a tiež umývaciu penovú linku a zapustené zdviháky. Pod jednou strechou vybavíte pre vaše Volvo všetko a navyše vo veľmi príjemnom prostredí. Posúďte sami na fotografiách.

Zdroj: Volvo
Zdroj foto: Volvo a autor

PRVÝ MODEL POLESTARU PONÚKNE 600 KONÍ

PRVÝ MODEL POLESTARU PONÚKNE 600 KONÍ

Nedávno sme informovali, že úpravca áut Volvo, značka Polestar, pretransformuje pôsobenie z úpravcu na samostatného ...

18. 10. 2017
O 2 ROKY MÁ MAŤ KAŽDÉ NOVÉ VOLVO ELEKTROMOTOR

O 2 ROKY MÁ MAŤ KAŽDÉ NOVÉ VOLVO ...

Pamätáte si na 5- a 6-valce Volvo s nezameniteľným zvukom? Ak nemáte problém s jazdeným autom, nejaký si kúpte, cena a ...

09. 07. 2017
TEST VOLVO V90 CROSSCOUNTRY T6 AWD

TEST VOLVO V90 CROSSCOUNTRY T6 AWD

Volvo bolo v roku 1997 s typom V70 XC, čiže CrossCountry, jedným zo zakladateľov kategórie "zdvihnutých kombíkov". ...

21. 06. 2017
VOLVO BUDE SPOLUPRACOVAŤ S GOOGLE NA ANDROIDE DO ÁUT

VOLVO BUDE SPOLUPRACOVAŤ S GOOGLE NA ...

Prepojenie automobilu s mobilným telefónom je v dnešnej dobe už prakticky samozrejmosťou. Novou úrovňou však má byť ...

19. 05. 2017