Koncern prostredníctvom svojich značiek už aj dnes chŕli úctyhodné čísla nových automobilov. Zavedenie päťročných výmenných cyklov však nie je všetko. V Nemecku rovnako chcú zaviesť tradíciu faceliftov už po troch rokoch. Otázkou však je, čo VW považuje za facelift a čo za novú generáciu. V minulosti sa už niekoľkokrát stalo, že uviedol novú generáciu, ktorá však nebola ničím iným ako väčším faceliftom. Dobrý príkladom je Passat B7.

VW je pre dosiahnutie statusu svetovej jednotky odhodlaný urobiť naozaj veľa. Skracovanie životných cyklov však nepríde skôr ako v roku 2017.

Nezainteresovaný človek možno nebude stíhať vnímať facelifty a výmeny VW.

Je úplne zrejmé, že zrýchlenie výmeny aktuálnych a budúcich typov nemá nič spoločné so starostlivosťou o zákazníka. Za všetkým je snaha o dosiahnutie čo najväčšieho zisku. Ak naozaj dôjde k daným intervalom obmeny, nestane sa tak skôr ako od roku 2017.

„Pracujeme na skrátení životných cyklov našich produktov, aby sme mohli prinášať nové výbavové a dizajnové prvky na trh rýchlejšie,“ povedal Michael Horn, šéf americkej divízie VW. Priamo z Wolfsburgu však zatiaľ nepadli žiadne oficiálne vyjadrenie. Je však vysoko pravdepodobné, že k päťročnému životu vozidiel nakoniec predsa len dôjde.

Zdroj: bloomberg.com

Prečítajte si aj:  Ako spoľahlivo najazdiť stotisíce km? Chce to nekomplikované autá a jazdiť s citom